Huba de Graf (1959, Holandija) je studirala violinu na Konzervatorijumu „Svelink” u Amsterdamu, kompoziciju na Kraljevskom konzervatorijumu u Hagu, kod Hilijusa van Berhajka, Luja Andrisena, Frederika Rzevskog i Valtera Cimermana. Usavršavala se i na Institutu za sonologiju u Utrehtu. Svirala je u nekoliko pop-grupa (Transister, sa Robert-Janom Stipsom i The Tapes). Koristi kompjuter u komponovanju od 80-ih. Njena eksperimentalna opera za ’pevajuće’ i pokretne zvučnike Lautsprecher Arnolt (2004), koju je izvela Marijen Jongevard, dugo je sa uspehom prezentovana širom sveta, a opere The Death of Poppaea (2006) i Diepvlees (2009) naišle su na pozitivne kritike holandske štampe. Huba de Graf je nedavno komponovala elektronsko delo povodom obeležavanja dvadeset pet godina od osnivanja Gudačkog kvarteta „Mondrijan”, kao i novu operu o poreklu pevanja – Apera, koja je bila premijerno izvedena u oktobru.

The Electrina’s– nova kompozicija za stare sintisajzere KORG MS-20, JUNO 60 i Yamaha CS15

Niko nikada nije ozbiljno komponovao za sintisajzere KORG MS-20, JUNO 60 ili Yamaha CS15, tj. sve te pre-midi-pre-kompjuterske-preistorijske elektronske sintisajzere. Ovi analogni instrumenti iz ranih 80-ih nisu konstruisani za studijsku upotrebu, već pre za scenu, pre svega onu koju su stvarali pop-muzičari. Širom sveta pop-muzičari igrali su se sa njihovim novim muzičkim igračkama: neverovatnim novim svetom neotkrivenih zvučnih mogućnosti. To je bila jedna velika euforija. Činilo se kao da je moguće proizvesti bilo koji zvuk i stvoriti bilo koju ’atmosferu’. MS-20 i JUNO-60 nikada nisu dosegli elitne institucije. Zbog opsesije totalnom kontrolom SVIH parametara u preddeterminisanoj muzici, kompozitori su videli komercijalne sintisajzere kao suviše primitivne uređaje koji izmiču kontroli (što i jeste pomalo tačno, ali to se isto može reći za violončelo, orgulje ili bilo koji drugi klasičan instrument). No, dok su klasični instrumenti još uvek uveliko dostupni, evolutivni preci elektronske muzike današnjice su gotovo u potpunosti nestali usled neverovatno brzog tehnološkog razvoja. Huba i LP duo dele ljubav prema ovim antikvitetima i njihovim specifičnim zvučnim mogućnostima i tehnikama.