Đuro Živković (1975, Srbija/Švedska), kompozitor i violinista, studirao je kompoziciju kod V. Traj­kovića, P. Lingrena, B. Sjorensena, M. Lindberga, M. Davidovskog, E-P. Salonena, Ž. Dilona, M. Obsta i drugih. Komponovao je veći broj dela solističke, kamerne, orkestarske i horske muzike, kao i nekoliko elektroakustičkih ostvarenja. Njegove kompozicije su izvođene širom Evrope i u Kanadi, te snimane za brojne radio i televizijske stanice. Živkoviću muziku su naručivali i izvodili mnogi ansambli i izvođači: Trio Fibonacci (Montreal – Brisel), SAMI Sinfonietta, pre-art ensemble (Cirih), Klangforum Wien, Štokholmski duvački orkestar, ansambl Sonantza, SONEMUS (Sarajevo), Švedski gudački orkestar Musica Vitae, Ansambl za novu muziku (Beograd); Ana Larson (alt), Stefan Virt (klavir), Matijas Arter (oboa); dirigenti Stefan Šrejer, Majkl Bartoč, B. Tomi Anderson, Biljana Radovanović, Jan Risberg i drugi. Za kompoziciju Morska grobnica dobio je švedski Gremi 2010. Mokranjčevu nagradu za 2012. godinu dobio je za kompoziciju Asketska beseda. Za kompoziciju On the Guarding of the Heart dobio je prestižnu Grawemajer nagradu 2014. godine.

Značajna dela: Psalmi XIII (za gudački orkestar ili gudački kvartet, 2014), Beli anđeo II (za simfonijski orkestar 2014), Asketska beseda II (verzija za klavir, klarinet i gudače, 2014), Noćna muzika (2014), Asketska beseda (za glas u kamerni ansambl, 2012), Razmišljaću… (2011), Morska grobnica I i II (za mecosopran i kamerni ansambl, 2008–2009), Oko svetlosti sveća (2007) i dr.

Asketska beseda je kantata za glas i kamerni ansambl. Muzika je inspirisana kontemplativnim tekstom Oca Filimona iz vizantijskog zbornika Filokalija i predstavlja autorov pokušaj da ga muzički izrazi na intimni, vrlo lični način.

Tehnički, postoji mnogo slojeva muzičkih ideja koje sam hteo da spojim: mirno unisono pojanje iz severne Rusije, alikvoti crkvenih zvona, ison, ornamenti vizantijskog pojanja i drugo. U njima sam našao i od njih naučio da se lepota nalazi u jednostavnosti, u unisonu jednostavnosti.

Asketske besede su moderna hezihastička himna apofazičkog karaktera, to je moja lična potreba da stvorim muziku koja duboko uranja u tišinu i tu nalazi slast srca, muziku izvan vremena.

U obrazloženju nagrade žiri je istakao:
Asketska beseda, kantata za mecosopran i kamerni ansambl, bogato je oblikovana i sadržajno raznovrsna muzika koju karakteriše višesmerna komunikacija, kako sa savremenim tendencijama, tako i sa drevnim zavičajnim i tradicionalnim izvorištima nadahnuća i muzičke misli. Duhovni i civilizacijski krug, određen tekstom oca Filimona iz stare vizantijske zbirke duhovnih tekstova Filokalija, a evociran bojom, tretmanom glasa i celog ansambla, oživljen je inovativno, slojevito, proosećano i delikatno. Savremena kompoziciono tehnička sredstva kojima Đuro Živković suvereno vlada, stoje duboko u funkciji njegove umetničke individualnosti, dovršenog i samosvojnog izraza. Asketska beseda je delo koje predstavlja iskorak u novo i autentično u srpskoj ali i u evropskoj savremenoj muzici.”