Jasna Veličković (1974, Srbija) studirala je kompoziciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi Srđana Hofmana. Od 2001. godine živi i radi kao kompozitor u Holandiji, gde je završila master studije na Kraljevskom konzervatorijumu, radeći sa Lujom Andrisenom (Louis Andriessen), Gilius van Bergeijk i Klerens Barlou (Clarence Barlow).

Njena dela izvodili su brojni ansambli i izvođači, među kojima su: Beogradska filharmonija, Orkestar Radio televizije Srbije, Kamerni orkestar holandskog radija pod upravom Petera Etvoša (Péter Eötvös), Novi ansambl Modern, ansambl Alef, ansambl Piano Possibile, Kleron Mekfaden (Claron McFadden), Nada Kolundžija, Stefani Pan (Stephanie Pan), Debora Ričards (Deborah Richards), kao i specifični ansambli oformljeni radi izvođenja određenog dela.

Dela Jasne Veličković izvođena su na brojnim festivalima, kao što su: Holandski festival (Holandija), Gaudeamus muzička nedelja (Holandija), Bijenale Zagreb (Hrvatska), Vreme muzike (Finska), Festival Aspekte (Austrija), A-devantgarde (Nemačka), Međunarodna tribina kompozitora (Srbija).

Osvojila je IRINO nagradu u Tokiju, 2007, sa delom Strelka. Pored toga, osvojila je i prvu nagradu Međunarodne tribine kompozitora 1996. godine, odnosno drugu nagradu naredne godine, kao i nagradu Josip Slavenski, 1998. godine. Bila je laureat četvrtog Međunarodnog muzičkog foruma mladih u Kijevu (1995) i finalista na festivalu Holandski muzički dani (2002).

Jedan je od osnivača Činič – inicijative za istraživanje i produkciju savremene muzike, „live“ i vizuelnih umetnosti i teorijske grupe Teorija koja hoda.

Trenutno živi kao slobodan kompozitor u Amsterdamu.

‘shadow study #6’ je šesta studija u nizu dela pod ovim nazivom na kojima kompozitorka radi od juna 2008. godine.

Svim studijama svojstvena je upotreba ručno izgrađenih „magneta“ koji izazivaju vibriranje/rezoniranje instrumenta. Klavir, mbira, kalimba, citra, metalni objekti samo su neki od upotrebljenih instrumenata/objekata u prethodnim studijama. Osnova svih studija je zvuk. Kompoziciono, svaka studija se razlikuje po formi i sadržaju.

Shadow study #6 za ozvučenu harfu, perkusionistu i elektroniku pisana je po pozivu beogradske harfistkinje Milane Zarić.

Ključne reci: rezonanca, telo, opsesija