Dvadeset i četiri muzičara iz devet zemalja svoju umetničku ideju i lične pristupe posvećuju težnji da njihova umetnost povrati nešto od onoga, čini se postepno i gotovo neprimetno izgubljenog tokom 20. veka. Upravo ta težnja, muzici koju izvode i stvaraju, obezbeđuje mesto u sadašnjosti i u središtu zajednice za koju je pisana i za čijom slušalačkom pažnjom žudi. Još od prvog nastupa, koji je ansambl odsvirao pod ranijim nazivom Društvo za akustičku umetnost (Societé de l’Art Acoustique) pod upravom svog osnivača, Beata Firera, u Palati Lihtenštajn, Klangforum Wien je pisao muzičku istoriju. Ansambl je premijerno izveo oko 500 novih dela kompozitora koji potiču sa tri kontinenta, dajući tako glas njihovim notama po prvi put. U retrospektivi, može se govoriti o preko 70 CD izdanja, nizu nagrada i priznanja i o oko 2000 nastupa u koncertnim i operskim kućama u Evropi, Americi i Japanu, o nastupima na prestižnim festivalima, ali i u okviru mladalačkih i idealističkih inicijativa.

Tokom godina razvile su se snažne i prisne veze sa istaknutim kompozitorima, dirigentima, solistima, umetničkim direktorima i organizatorima programa. Ova činjenica imala je veliki značaj u formiranju profila Klangforuma, na isti način na koji je ansambl odigrao značajnu ulogu u formiranju i podršci njihovih projekata. U nekoliko prethodnih godina, pojedini članovi ansambla i ansambl u celini, uložili su veliki trud u prenošenje specijalnih tehnika i formi muzičkog izraza novoj generaciji instrumentalista i kompozitora. A, od 2009. godine zahvaljujući pedagoškom zadatku na Univerzitetu izvođačkih umetnosti u Gracu, Klangforum Wien kao celina može se nazvati „profesorom“.

Sve ovo bi bilo sasvim površno da nema osnovu u redovnim mesečnim okupljanjima svih muzičara ansambla i neprestanoj redefiniciji umetničke volje kolektiva za koji je, konačno, muzika u potpunosti izraz njihovog etosa i svesti o njihovom delu odgovornosti za sadašnjost i budućnost. I, baš kao u slučaju njihove umetnosti, Klangforum Wien je i sam snaga, zamaskirana u sopstveni zanat, snaga za bolji svet. U trenutku kada stanu na podijum, muzičari znaju da je jedino što se računa – sve. Eros i apsolut ovog ubeđenja u korenu su intimnog kvaliteta njihovih koncerata. Oni koji bi želeli da saznaju više o ansamblu mogu da posete www.klanforum.at. U ovom kratkom predstavljanju smatrali smo da je važnije da pokušamo da skiciramo prirodu ansambla ne prateći konvencije objavljivanja statistika.

Članovi ansambla dolaze iz Australije, Bugarske, Nemačke, Francuske, Grčke, Italije, Austrije, Švedske i Švajcarske. Silvejn Kemberling, Fridrih Cerha i Beat Firer, tri izuzetna muzičara postala su počasni članovi Klangforum Wien ansambla jednoglasnom odlukom. Silvejn Kemberling je prvi gost-dirigent Klangforum Wien ansambla od 1977. godine.

Ansambl Klangforum Beč

Emilio Pomariko (1953, Argentina/Italija), dirigent i kompozitor, završio je muzičko školovanje u Milanu (Italija), a usavršavao se na kursevima kod Franka Ferare (Sijena, Accademia Musicale Chigiana 1979, 1980) i Serđua Čelibidakea, (Minhen, Nemačka 1981). Na samom početku svoje uspešne karijere, Pomariko je gostovao na mnogim koncertima italijanskih institucija i orkestara, kao što su RAI, radio simfonijski orkestri Milana, Torina i Rima, Simfonijski orkestar Sicilije, Regionalni orkestar u Toskani, Kamerni orkestar Padove i Venete, Teatar La Fenice u Veneciji, Operski teatar u Rimu, Teatar G. Verdi u Trstu, Teatar alla Scala. U poslednje vreme sarađuje sa najistaknutijim evropskim orkestrima poput Orchestre Philharmonique de Radio France u Parizu, Frankfurt Opern und Museumorchester, BBC Scottish Symphony Orchestra, Orchestre de la Suisse Romande, Orchestra Filarmonica della Scala u Milanu, Orchestra Sinfonica dell’Accademia di Santa Cecilia u Rimu, Orchestra G. Verdi u Milanu, NDR RSO Hamburg, WDR RSO Keln, SWR RSO Baden-Baden & Frajburg, MDR RSO Lajpcig, SWR RSO Štutgart, Radio Filarmonisch Orkest Holland, Bamberg Symphoniker, itd. Takođe je gostovao na nekim od najznačajnijih međunarodnih muzičkih festivala: Festival d’Automne a Paris, Edinburgh International Festival, Salzburger Festspiele, Berlin Biennale, Wien Modern.

Kao kompozitor, Emilio Pomariko ulaže veliku energiju u izvođenje savremene muzike, što je u skladu sa njegovim ubeđenjem da samo neprekidno i u potpunosti angažovano suočavanje sa muzikom i muzičkom produkcijom našeg doba može pružiti nove perspektive u interpretaciji i razumevanju muzičkog nasleđa prošlosti. Kao dirigent, Pomariko je maja 2006. godine izveo uspešnu novu scensku postavku Vagnerovog Zlatnog runa u lisabonskom teatru Sao Carlos. U narednom periodu nastupiće kao gost-dirigent sledećih orkestara: Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI (Torino), WDR Sinfonieorchester Köln, Hessischer Rundfunkorchester (Frankfurt), Bavarian Radio Orchestra (Minhen), Opéra de Paris, Klangforum Wien, Asko i Schoenberg ansambli (Amsterdam) i dr.

Paralelno sa dirigentskim radom, Pomariko je aktivan i kao kompozitor. Dobitnik je dve prve internacionalne nagrade za kompoziciju, među kojima je i prestižna G. B. Viotti (Verčeli, Italija).Tokom poslednjih godina, njegova dela su izvođena na nekim od najznačajnijih festivala za savremenu muziku u Veneciji, Milanu (Musica nel Nostro Tempo, Milano Musica), Parmi, Torinu, Bazelu, Ženevi, Parizu (Festival Presence), Frajburgu, Darmštatu, Kolonji (Musik der Zeit), Beču (Wien Modern) itd. Emilio Pomariko radi kao professor dirigovanja na Accademia Internazionale della Musica u Milanu.

Emilio Pomariko