Žorž Apergis (1945, Atina). Od kada se 1963. godine preselio u Pariz imao je originalnu i nezavisnu karijeru, komponujući vokalna ili instrumentalna dela, dela za muzički teatar i opere.

Godine 1976. osnovao je radionicu za muzički teatar, Atelier Théâtre et Musique (ATEM). Ova organizacija mu je omogućila da u potpunosti obnovi svoju kompozitorsku aktivnost, imajući na raspolaganju muzičare, ali i glumce. Njegove predstave su inspirisane svakodnevnim životom, društveni događaji pretvaraju se u svet poezije, često satiričan i apsurdan svet: Récitations (1978), Jojo (1990), Sextuor (1993), Commentaires (1996).

Dva njegova dela, komponovana 2000, postigla su veliki uspeh širom Evrope: Die Hamletmaschine-Oratorio, zasnovan na tekstu Hajnera Milera, i predstava Machinations, narudžbina IRCAM-a koja je dobila Gran Pri Francuskog udruženja kompozitora.

Godine 2004, komponovao je Dark Side za ansambl Intercontemporain i Marijan Puser, sa odlomcima Eshilove Oresteje (Nagrade Salabert) i novu operu Avis de tempete izvedenu novembra 2004. u Operi u Lilu sa ansamblom Ictus, Donatijen Mišel-Danzak, Joanom Sonije, Romenom Bišofom i Lionelom Pentrom (Gran Pri kritike 2005). Opera je izvedena i u okviru festivala Agora 2006. godine u Opera de Paris.

Na leto 2006. izvedene su Wölfli Kantata na tekstove Adolfa Velflija a u okviru festivala Eclats sa ansamblom Neue Vocalsolisten i SWR Vokalensemble pod upravom Markusa Krida i delo Contretemps, narudžbinaSalcburškog festivala za ansambl Klangforum Wien sa Donatijen Mišel-Daznak, pod upravom Hansa Cendera.

Na poslednjem festivalu u Vitenu, izveden je Zeugen, „muzički spektakl“ sa tekstovima Roberta Valzera i lutkama Paula Klea za glas, lutkara/naratora, bas klarinet, alt saksofon, harmoniku, cimbalo, klavir i živi video.

Happy end (premijerno izvedeno decembra 2007. u Operi u Lilu) je animirani film-koncert za instrumentalni ansambl i elektroniku. Film potpisuje belgijski umetnik Hans Op de Bek (sa glasovima Edit Skob i Mišel Lonsdejl). U pitanju je slobodna interpretacija Le petit poucet Šarla Peroa.

www.aperghis.com, www.durand-salabert-eschig.com

Titer – Toter
(18. oktobar 2008, za festival u Donauešingenu)
Titer-Toter: Klackalica čiji se pokreti zasnivaju na zakonima ravnoteže,  „igri smenjivanja, podizanja, spuštanja i promene smera“. Igra, sistem klackalice, koji se sastoji u tome da na silu održi u ravnoteži dve tendencije oslanjajući se naizmenično na jednu ili na drugu. Sistem ravnoteže koji se oslanja na opadanje nakon podizanja i na razgradnju nakon izgradnje.