Ivan Brkljačić (Beograd, 1977), diplomirao je kompoziciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi Srđana Hofmana. U februaru 2005. završio je magistarske studije kompozicije, na istom fakultetu, u klasi Zorana Erića.

U toku studija komponovao je dela za solo klavir, gitaru, kamerne ansamble i orkestar (diplomska kompozicija It! – koncert za klavir i orkestar). U poslednjih nekoliko godina nastaju sledeća dela: Kada se SEDAM puta digne zavesa… za simfonijski orkestar; Cavatina, za solo harfu; Cutting edge, za flautu, bariton saksofon i klavir; Jinx, za kameni ansambl; …u treptaju oka… za violončelo i klavir; Gde je DLM? za rok bend; Otkucaji davno zaboravljenog sata, za simfonijski orkestar; Fliza za flautu solo i kamerni gudački orkestar; Sun King za ženski hor.

Godine 1997, kompozicijom Za dvoje predstavljao je Univerzitet umetnosti u okviru studentskog festivala u Temišvaru (Rumunija). Učestvovao je na majstorskim kursevima za mlade kompozitore u Ohridu (2000, 2002), u Varšavi (2003. godine kurs za mlade kompozitore u okviru festivala Varšavska jesen) i Gracu (2005 Impuls, Internacionalna akademija za mlade kompozitore i instrumentaliste). U okviru Muzičkog festivala u Katovicama (Poljska), decembra 2003, izvedena je njegova kompozicija Žaoka. Istom prilikom održao je predavanje sa prezentacijom svojih orkestarskih kompozicija studentima na katedri za kompoziciju na Muzičkoj akademiji u Vroclavu (Poljska). Aprila 2004. vodio je, kao koordinator za muziku, radionicu Live music u okviru susreta beogradskih studenata na FDU.

U avgustu 2005. bio je učesnik Ostravskih dana nove muzike u Češkoj republici. Tokom festivala sarađivao je sa eminentnim kompozitorima i dirigentima, kao što su Luis Andrisen, Kristijan Vulf, Alvin Lucijer, Peter Kotik, Fil Niblok, Rebeka Sanders, Martin Smolka i Žolt Nađ. Takođe, Ostravska banda, sastavljena od instrumentalista iz čitavog sveta, premijerno je izvela kompoziciju Jinx za kamerni ansambl. U septembru 2005. bio je učesnik na Festivalu savremene muzike Kogojevi dnevi 2005 u kanalu na Soči u Sloveniji i tom prilikom trio Slavko Osterc izveo je kompoziciju Cutting edge.

Dela Ivana Brkljačića izvođena su više puta na Međunarodnoj tribini kompozitora u Beogradu (između ostalog, kompozicija Cutting Edge je nastala po porudžbini ovog festivala, a premijerno je izveo trio Slavko Osterc 2004. godine). Takođe, njegova ostvarenja su izvođena u Rumuniji, Mađarskoj, Francuskoj, Makedoniji, Nemačkoj, Poljskoj, Sloveniji, Austriji, Italiji, Češkoj Republici i Brazilu.

Za Belef 2005. komponovao je po porudžbini delo Gde je DLM?,  u okviru ciklusa I want to be a rock and roll star. kompoziciju je premijerno izveo sa bendom Deca loših muzičara na koncertu u Studentskom kulturnom centru. U sezoni 2005/2006. Beogradska filharmonija premijerno je izvela njegovu kompoziciju Otkucaji davno zaboravljenog sata, koja je i porudžbina ovog orkestra. U istoj sezoni ostvario je svoj prvi autorski koncert u sali Mokranjac u Beogradu.

Intenzivno komponuje muziku za pozorišne predstave, za AKUD Branko Krsmanović, scenu Raša Plaović u Narodnom pozorištu, Bitef teatar, Atelje 212, Duško Radović, Boško Buha, scena Mata Milošević u okviru FDU, Zvezdara teatar i Beogradsko dramsko pozorište. U dva navrata učestvovao je na pozorišnim festivalima univerzitetskih pozorišta, sa AKUD B. Krsmanović, u Bezansonu i Parizu (Francuska), 2000. i 2002. godine. takođe, radio je pozorišnu muziku i van Beograda: scena Toša Jovanović u Zrenjaninu, Sterija u Vršcu, Narodno pozorište i Dečje pozorište u Subotici, Narodno pozorište u Banja luci. Komponovao je i pozorišnu muziku za scenu Holdvilag u Budimpešti (1998) i bio je član jugoslovensko- nemačke pozorišne koprodukcije 2000. godine u Erlangenu u Nemačkoj, za koju je radio muziku. U januaru 2006. u Beogradskom dramskom pozorištu uradio je muziku za predstavu Amadeus u režiji Alise Stojanović, u kojoj i učestvuje u okviru kamernog sastava koji muziku izvodi uživo.

Od 1999. bio je zaposlen kao profesor muzičkih oblika u srednjoj muzičkoj školi Mokranjac u Beogradu, a od školske 2005/06. godine radi kao asistent na FMU u Beogradu, na odseku za muzičku teoriju.

Dobitnik je Mokranjčeve nagrade za 2004. godinu, za kompoziciju Kada se SEDAM puta digne zavesa za simfonijski orkestar.

- Kavatina

Kavatina je originalno napisana za solo harfu početkom 2004. godine, i te godine je premijerno bila izvedena na prvom Chinchfestivalu u Beogradu. Ubrzo posle toga kompozitor je napravio aranžman za violinu i gudački orkestar, imajući na umu gudački orkestar sastavljen od đaka iz škole u kojoj je u tom trenutku radio (Mokranjac). Đacima Mokranjca je ova verzija i posvećena. Praveći ovaj aranžman Kavatine, kompozitor je imao želju da “tanane” emocije nastale kao rezultat jednog bolnog gubitka raširi po širokom spektru gudačkih instrumenata, kakav u verziji za solo harfu nije bio moguć. Ova kompozicija je nastala pod jakim uticajem Kavatine Stenlija Majersa, koja je komponovana 70-tih godina prošlog veka.