Renske Frolajk je počela da uči pevanje u ranom detinjstvu. U tom periodu, presudan uticaj na njeno muzičko obrazovanje izvršili su Gregorijanski koral, kao i renesansna i barokna muzika. Kao pevačica, ostvarila je snimke sa npr. Orkestrom Concertgebouw iz Amsterdama.

Kompoziciju je počela da studira u Utrehtu u klasi Jepa Straesera, a nakon dve godine studije nastavlja u Amsterdamu u klasama Dana Manekea i Gerta fan Keulena. U toku studija inspiriše se muzikom Stiva Rajša i Luja Andrisena. Nakon diplomiranja, 1994, odlučuje da se posveti drugim stvarima i privremeno prestaje da komponuje, sve do 2002. godine. Od tada dobija sve veći broj porudžbina od strane različitih ansambala, a 2005. godine učestvuje na festivalu Ostravski dani u Češkoj Republici.

U svoja dela često integriše snimke govora ili audio snimke iz svakodnevnog života. Njeno delo Squawk Box, za kvartet saksofona, klavir i traku ili živu elektroniku, premijerno je izveo Amstel Kvartet 2007. Ta kompozicija je prva u ciklusu “avijatičarskih komada”, zasnovanih na snimcima kontrole avionskog saobraćaja i razgovora pilota borbenog aviona i njegovog saputnika. Drugi komad iz ovog ciklusa, documentary in music Charlie Charlie, premijerno je izveden iste godine. Na ovom obimnom komadu sarađivala je sa umetnicima kao što su Leks Bolmejer (libretto), Bart Viser (dizajn scene, režija i video) i drugi. Upravo je završila komponovanje dela Sound of Wax za Orkest de Volharding, koje će biti premijerno izvedeno u okviru koncertne serije Utorkom uveče u dvorani Muziekgebouw aan ‘t IJ u Amsterdamu početkom 2009. godine.

Square Prayer

Kompozicija Square Prayer je prvobitno napisana za zvona i traku. Zvona (carillon) su zanimljiv instrument, mnogo veći i teži od vibrafona a uz to i veoma sonoran. U Evropi se često mogu videti zvona u crkvenim tornjevima ili na trgovima. To im daje ulogu posrednika između božanskog, liturgijskog, duhovnog sveta i prizemnijeg sveta, koji trguje da bi preživeo.

Square Prayer pokušava da poveže ova dva sveta i meša utiske o njima: u delu je prikazan profani svet crkve i sekularni svet trgova. Latinski tekst koji je snimljen na traci sugeriše liturgijski smisao, ali reči su profane, pijačne. Zvuk novčića koji zveckaju je takođe “sakriven” na traci.

Komponovala sam Square Prayer imajući na umu trenutnu situaciju u Poljskoj. Kao i mnoge zemlje nekadašnjeg Istočnog Bloka, Poljska se u poslednjih petnaestak godina brzo razvija i transformiše se iz komunističke zemlje u članicu NATO pakta i Evropske Unije.

Da li to znači da će Poljska ubrzo postati “svetovnija”, poput mnogih drugih zapadnoevropskih zemalja tokom 60ih i 70ih? Ili će poljski narod zadržati svoj religiozni život na sadašnjem nivou, baš onakav kakav su održali i pod komunističkom vlašću…