Nataša Bogojević

Nataša Bogojević (1966, Srbija/SAD) je diplomirala kompoziciju na FMU u Beogradu u klasi profesora Srđana Hofmana. Pohađala je i kurseve elektronske i filmske muzike. Od 1995. živi i radi u Americi, predaje na DePaul University i vodi školu Musica Natasha. Njen opus sadrži dela za simfonijski orkestar, solističke instrumente, kamerne ansamble, vokalnu muziku, kao i muziku za balet, film i pozorište.
Dobitnik je nagrada i priznanja u zemlji i inostranstvu (UNESCO, Paris, Oktobarska Nagrada, Beograd, The Joseph Jefferson Award, Chicago, itd.) Dela Nataše Bogojević izvodili su renomirani solisti, ansambli i orkestri širom sveta.
Njena biografija je objavljena u svim izdanjima Who Is Who kao i u knjizi “The World of Woman in Classical Music” by Dr. Anne K. Gray, Seven Locks Press (March 2007).
„Nataša Bogojević je svoj prvi muzički izraz potpuno prirodno formirala u okvirima postmoderne. Pod uticajem različitih muzika, preko slobodnog i neopterećujućeg uvida u dela istorije muzike, pa do džeza i, naročito, zvuka pop kulture, ona se postavila prema muzici kao prema fascinantnom zvučnom arhivu u kome leže tonske besede kao izazovi za preformulacije, citate, parafraze… uopšte, razne intermuzičke komunikacije…materijal iz različitih vremenskih i kulturoloških određenja i profila, kao dijahronijski ili sinhronijski kolaž, kao odraz mešavine stvaralačke radoznalosti i retrospektivnosti.“ Muzikolog Zorica Premate

Kompozicija Oče premudri, Svetitelju Savo za čelo i hor Collegium Musicum je verzija istoimene kompozicije koju sam napisala za proslavu 15. Svetosavske Akademije koju organizuje škola Sveti Sava, jedina srpska škola u Čikagu. Ta kompozicija je pisana za mešoviti hor i izvedena je u Nikols Holu 1. oktobra 2016. godine (Hor Branko Radičević, dirigent Jelena Vranić i Maja Bogdanović, violončelo).
Muzika je komponovana na stihove Teodosija Hilandarca
(Tropar, Glas Osmi)
Pravoslavlja voditelju
I blagočašća učitelju,
Čistoto otačastva svojega
I prosvetitelju,
Inoka ukrase,
Oče premudri, svetitelju Savo,
Učenjem svojim
Ljude svoje prosvetlio jesi,
Cevnice Duha,
Moli Hrista Boga za duše naše.
U ovoj kompoziciji, kao i u drugim mojim radovima poslednjih godina, želela sam da istražim mogućnost sinteze melodija iz našeg folklora ali i srpskog srednjevekovnog pojanja  kao i američkog urbanog minimalizma.