Petra Strahovnik

Petra Strahovnik (1986, Slovenija) rodom iz Celja, završila je osnovne studije komponovanja u klasi Uroša Rojka na Muzičkoj akademiji u Ljubljani (2011) i master studije pod mentorstvom Martajna Pedinga (Martijn Padding) i Petera Adrijansa (Peter Adriaansz) na Kraljevskom konzervatorijumu u Hagu (2014), zahvaljujući stipendiji slovenačkog Ministarstva kulture i Opštine Žalec. Njena kompozicija Between East and West (Između istoka i zapada) za četiri perkusioniste osvojila je nagradu na festivalu MusMa i kasnije je izvedena u pet evropskih zemalja. Aprila 2012, za kompoziciju Awareness (Svest), Strahovnikova je osvojila nagrade žirija i publike na Međunarodnom bijenalu savremene muzike u Kopru (Mednarodni bienale sodobne glasbe Koper). Septembra 2010, Mr. Trowell (Engleska) odobrio joj je stipendiju za učešće na festivalu Gaudeamus Muziekweek u Amsterdamu. Januara 2011, Strahovnikovoj je dodeljena Prešernova akademska nagrada, za doprinos muzici. Po narudžbini Diamant fabrik Netherlands 2013. godine napisala je operu Becoming the System (Postajanje sistemom), koja je premijerno izvedena decembra 2013, uz izuzetne kritike.

Attraction (Privlačnost) za flautu, klarinet, trombon, violu, violončelo, klavir i udaraljke. Privlačnost, ta reč s toliko različitih značenja, privukla mi je pažnju pre mnogo godina, kada sam po prvi put upotrebila magnete od retkih metala da bih privukla žice i na taj način uticala na mehanizam instrumenta. Pomoću te reči, povezala sam više teorija i praksi.
Jedna od njih tiče se ispitivanja porekla privlačnosti. Od zamisli, preko napisanog dela, izvođenja i napokon do slušaoca. Od kakve se građe sastoji privlačnost? Telesne/biološke, emocionalne, intelektualne?
Drugo i važnije pitanje tiče se slobode misli.
Kako, zašto itd. zasad nije važno. Ono što jeste važno je da imate prazan list papira pred sobom, svaki put, pre nego što stupite u ovaj ILI bilo koji svet zvuka/umetnosti.