Natasa Bogojevic

Nataša Bogojević (1966, Srbija/SAD) studirala je kompoziciju i orkestraciju u klasi profesora Srđana Hofmana na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, elektronsku muziku kod kompozitora Vladana Radovanovića u Elektronskom studiju III programa Radio Beograda i filmsku muziku kod Enia Simeona u Italiji.
Od 1995. koncertnu, kompozitorsku i pedagošku karijeru nastavlja u Čikagu, gde predaje na Univerzitetu DePaul i u vlastitom studiju Musica Natasha.
Komponuje dela uglavnom za kamerne ansamble kao i vokalnu, filmsku i scensku muziku, dela za simfonijski orkestar itd.
Prestižnu američku nagradu Joseph Jefferson Award za originalnu muziku u pozorišnoj predstavi Krotka Fjodora Dostojevskog osvojila je 2017. Od ostalih priznanja treba istaći 10 najboljih na Tribini kompozitora UNESCO u Parizu, Oktobarsku Nagradu Grada Beograda i Nagradu Udruženja kompozitora Srbije.
Dela Nataše Bogojević poručili su izvodili renomirani solisti, ansambli i orkestri širom sveta dok je njena biografija objavljena u izdanjima Who Is Who kao i u knjizi dr Ane Grej The World of Woman in Classical Music (Seven Locks Press, 2007).
Dissolvenza znači „nestajanje, nešto što izbledi, fade out” … u filmskoj montaži dissolvenza je postepeni prelaz od jedne do druge scene, tranzicija pretapanja vremenskih slika.

U kompoziciji Dissolvenza za gudački orkestar želela sam da istražim mogućnost sinteze srpskog folklornog idioma i urbanog američkog minimalizma.
Orkestar je podeljen na solo deonice. Ton „A ~ 440” se rađa iz tišine, umnožava se i meša sa istoimenim ležećim tonovima koji se razlikuju po boji, dinamici i artikulaciji. Kroz ovu statičnu zvučnu površinu kristalizuju se embrioni jednostavnih melodija koje su moja sećanje na stare narodne pesme. U trenutku  kulminacije delovi quasi poznatih melodija će se pretvoriti u repetitivne „urbane murale” koji vraćaju muzički tok na početni ton A, ali ovoga puta u nestajanju, odumiranju u nepokretan zvuk koji lebdi u prostoru i koji će zatim biti oplemenjen tišinom.
Kompozicija je premijerno predstavljena 30. novembra 2016. u Studentskom Kulturom Centru u Beogradu u izvođenju Orkestra Metamorphosis pod upravom Ivana Markovića.