Maja Bosnić

Maja Bosnić (1985, Srbija) je kompozitor eksperimentalne konceptualne muzike iz Beograda. Privlače je apsurdna rešenja, ograničene mogućnosti, neočekivani raspleti, tretiranje instrumenata kao „redi-mejd” objekata i tretiranje svakodnevnih predmeta kao muzičkih instrumenata. Doktorirala je kompoziciju u klasi profesora Rodžera Redgejta na Goldsmiths univerzitetu u Londonu. Piše muziku za različite ansamble, orkestre, elektroniku i višemedijske projekte i njene kompozicije su do sada izvođene na umetničkim i muzičkim festivalima, među kojima su: Impuls(Austrija), CTM Festival, The International Summer Courses for New Music Darmstadt, The Festival of Young Artists Bayreuth (Nemačka), Muzika ovde i sada, Međunarodna tribina kompozitora, Aprilski susreti, KOMA – Kompozicije mladih autora(Srbija), International Youth Arts Festival u Kingstonu na Temzi, Forum kompozitora u Londonu, Sites + Subjects u Plovdivu (Bugarska), Timsonia 2018 festival nove muzike u Temišvaru (Rumunija) I Dilijan akademije za novu muziku na Mikonosu 2019 (Grčka), gde je njenu kompoziciju izveo znameniti ansambl za novu muziku Klangforum Wien. Njena dela su izvođena su na više mesta u Evropi i podržana od strane Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Sekretarijata za kulturu grada Beograda, Goethe-Instituta u Beogradu, udruženja Urban Inkubator i Evropske kulturne fondacije. Dobitnik je stipendija Fonda za mlade talente Ministarstva za omladinu i sport Republike Srbije (2008/09 – 2012/13), festivala Donaueschinger Muziktage 2014, kao i stipendije In memoriam Iannis Xenakis Delian Academy for New Music.

Nadogradnja za grupu muzičara sa telefonima… u izmišljenoj čekaonici iz ne tako daleke budućnosti (2017)
Godine 2017. moji rođaci od 12 i 14 godina su neprestano gledali YouTube filmove na svojim telefonima, zviždali i pevušili popularnu pesmu sa radija i podizali glave samo kada su bili primorani da odgovaraju na nikada zanimljiva pitanja. Odlučila sam da od te scene napravim kompoziciju i izmaštam trenutak u budućnosti koji će možda biti približan stvarnosti u trenutku kada njihova generacija preuzme liderstva u društvu. Kompozicija The Upgrade (Nadogradnja) je muzički teatar, prvobitno napisan kao dvominutna opera za četvoročlani sastav na temu društvenih promena. U međuvremenu, kompoziciju sam raspisala za kamerni orkestar u trajanju od 10 minuta, pa potom prearanžirala i za kvintet. Delo je premijerno izvedeno 2018. godine u Nemačkoj na Internacionalnim letnjim kursevima nove muzike u Darmštatu.