Branka Popović

Branka Popović (1977, Srbija) diplomirala je na Odseku za muzikologiju i Odseku za kompoziciju u klasi Zorana Erića na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Postdiplomske studije kompozicije, Master of Music in Composition, završava u Londonu na Guildhall School of Music and Drama, u klasi Džudit Bingam (Judith Bingham). Na istoj školi, u okviru Student Fellowship programa, ostaje još godinu dana kao Composition Fellow. Doktorirala je 2013. godine na Odseku za kompoziciju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu u klasi Zorana Erića.
Kompozicije su joj izvođene u okviru festivala: Svetski dani nove muzike (Bratislava, 2013), Reims Scenes d’Europe 2016, ÁTLÁTSZÓ HANG 2017, International Spring Orchestra Festival 2016 (Malta), Bijenale savremene muzike u Kopru (2014), Festivalul internațional-Zilele SNR-SIMC 2014 MERIDIAN (Bukurešt, 2014), Međunarodna tribina kompozitora, Birtwistle Festival London, Brass Spectacular Glasgow, City of London Festival i festivala KoMA. Sarađivala je sa eminentnim izvođačima i ansamblima posvećenim interpretaciji savremene muzike među kojima su Stiven Gutman (Stephen Gutman), Elen Ugelvik (Ellen Ugelvik), Austrijski ansambl za novu muziku (Salcburg), Ansamblul devotioModerna (Rumunija), ARTéfacts ensemble (Grčka), Auris kvartet, ansambli Gradilište, Studio 6, Trio Pokret, Metamorfozis, Gudači Svetog Đorđa, LP duo, Simfonijski orkestar RTS-a i hor Collegium Musicum.
Njena prva kamerna opera Petrograd premijerno je izvedena 2012. godine.
Docent je na Katedri za kompoziciju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu, a u periodu od 2010. do 2015. godine bila je saradnik Trećeg programa Radio Beograda. Godine 2007/2008 sarađivala je sa Beta Radio France International, gde je uređivala emisiju Klasimilacija. Od 2015. godine je selektor Međunarodne tribine kompozitora.
Godine 2002. osvojila je nagradu za trio Dream (I. S. o. F) na Letnjoj muzičkoj akademiji Budimpešta-Preg-Beč. Dobitnik je nagrade za najbolju muziku u filmu Tačka prekida Igora M.Toholja na 56. Beogradskom festivalu dokumentarnog i kratkometražnog filma 2009. godine. Na Internacionalnom Rostrumu kompozitora u Talinu 2015. godine, njena kompozicija Lines & circles… odabrana je među deset preporučenih dela. Jedan je od izabranih učesnika u projektu CEEC Composers Fieldtrip to China 2016/2017/2018 u sklopu kojeg je, u decembru 2017. godine, njenu kompoziciju, The Music of the South za kamerni sastav, izveo Shanghai Conservatory of Music National Chamber Orchestra pod upravom dirigentkinje Wu Qiang. Dobitnik je druge nagrade na takmičenju London Music Society 2017 Composer’s Competition za kompoziciju Stardust za violu i gudački orkestar, a u decembru 2018. godine, u sklopu projekta Hearing China IV, Shanghai Philharmonic Orchestra pod upravom Zhang-a Liang-a izveo je njenu kompoziciju In That Place Wholly Faraway.

14:30 za dva klavira
14:30 je trenutak kada kroz sučeljavanje dva klavira – mehaničke repeticije, imitacije i eho, počinje muzičko zakrivljavanje vremena, inicirano vanmuzičkim uticajima.