Zatkalik Miloš

Zatkalik Miloš, rođen 17. maјa 1959. je kompozitor i teoretičar. Studiјe kompoziciјe završio јe na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasama profesora Vasiliјa Mokranjca i Raјka Maksimovića. Usavršavao se na studiјskim boravcima u SAD i Engleskoј. Diplomirao јe takođe engleski јezik i književnost na Filološkom fakultetu u Beogradu. Bavio se stručnim prevođenjem.

Vanredni јe profesor i šef Katedre za muzičku teoriјu Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu. Predaјe takođe na Akademiјi umјetnosti Banjoј Luci. Držao јe predavanja po pozivu u Kanadi, Norveškoј, Nemačkoј, SAD i Sloveniјi. Član јe Upravnog odbora Udruženja kompozitora Srbiјe.

Kompoziciјe Miloša Zatkalika izvođene su u Srbiјi i u inostranstvu (Nemačka, Španiјa, Rusiјa, Kanada, SAD).

Radove јe izlagao na broјinm simpoziјumima u zemlji i inostranstvu i obјavljivao u domaćim i inostranim pulilkaciјama. Posebne oblasti interesovanja: veza muzike i književnosti/lingvistike, analiza muzike XX veka, psihoanalitičke osnove muzičke analize. Autor јe i prvog domaćeg udžbenika muzičke analize u elektronskoј formi.

Predsednik Odbora za obezbeđeњe kvaliteta Univerziteta umetnosti. Glavni i odgovorni urednik časopisa Katedre za muzičku teoriјu. Član žiriјa Mokranjčve nagrade.

Glavna dela:

Simfonijska:

  • O Saralindi, Zinguu i vojvodi koga je progutao Golem – bajka za veliki orkestar (1996)
  • What’s He to Hecuba (1995)
  • Minas Tirit (1990)

Kamerna:

  • Naizgled bezazlena igra, za čelo, vibrafon I klavir (2010)
  • I kao da ničeg nije bilo, za flautu, engleski rog, clarinet, udaraljke i klavir (2008)
  • Lost Fragments II/Izgubljeni fragmenti II, za clarinet, čelo i klavir (2006)
  • Song of a Dead One, za bariton, alt flautu i dva perkusionista (2005)
  • Pesma ludaka iz Čua, za sopran, mecosopran, flautu, obou, clarinet, udaljake i klavir (1998)

Za kamerni orkestar:

  • Četiri vizije odsutnosti (2009)
  • Dum incerta petimus (2003)
  • Izgubljei fragmenti I (2002)

Horska:

  • Manasija, za mešoviti hor, stihovi Vaska Pope (1987)

Za solo instrumente:

  • De te fabula naratur, violončelo solo (1999)
  • Vox et preterea nihil, viola solo (1997)

Važniji naučni i stručni radovi:

  • “The Aggregate or Have the Notes Lost Orientation?“, Muzikološki zbornik/Musicological Annual XLIV/2, Љубљана, 2008.
  • “Twelve-Tone Aggregates in the Music of Edgard Varese”, Музичка теорија и анализа 5, Београд, 2008
  • „Берислав Поповић: Балада о изгубљеном тоналитету“, Нови звук бр. 30, Београд, 2007.
  • Muzička analiza I,elektronski udžbenik, Clio, Београд, 2002.
  • “Is There Music in Joyce and Where Do We Look for It“, Joyce Studies Annual, Austin, Texas, 2002.