Mikićević Vladica

Vladica Mikićević (1994) rođena je u Kragujevcu.
Završila je Osnovnu muzičku školu ,,Kosta Manojlović“ u Zemunu na odseku za klavir i Srednju muzičku školu ,,Mokranjac“ u Beogradu, teoretski odsek. Studije nastavlja u Beogradu gde je diplomirala i masterirala na dva odseka: za kompoziciju i za muzičku pedagogiju sa visokim prosekom. Master studije kompozicije je završila sa prosečnom ocenom 10,00 i iste 2020. godine upisala doktorske akademske studije na FMU u klasi red. prof. Tatjane Milošević Mijanović. Trenutno je zaposlena kao istraživač-pripravnik na Katedri za kompoziciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu.

Bila je učesnik međunarodnih takmičenja i simpozijuma od kojih se izdvajaju: dva puta finalista međunarodnog takmičenja kompozitora u čast Antonjina Dvoržaka IADCC (Prag, 2016, 2017); Letnja umetnička škola (Beograd, 2016); Composers+ Summer Academy (Litvanija, 2018); 22. Percussion Worshop Symposium Trstenice (Češka republika, 2018), IMPULS Academy (Austrija 2019); Knapanje u okviru 50. Zagrebačkog bijenala (Zagreb, 2019), Computer Assisted Music Analysis (Beograd, 2019); Heartefakt radionica (Beograd, 2019); reMusik festival (Sant Petersburg, 2020).
Sarađivala je sa renomiranim imenima i kompozitorima kao što su: Mark Andre, Pierluigi Billone, Isabela Mundry, Yuri Kasparov, Joanna Bailie, Ivo Medek, Yinam Leef, Darija Andovska, Đuro Živković, Dmitry Kourlandsky, David Rosenboom, Jorge Sanchez-Chiong, Ruta Vitkauskaite, Jeff Beer, Mikolaj Majkusiak, Vanessa Lann. Bila je učesnik radionice Izvođačka praksa za novu muziku u saradnji sa pijanistkinjom Brankom Parlić (Novi Sad, 2017).

Dobitnica je više nagrada na polju kompozicije i pijanizma na takmičenjima: dve I-ve nagrade za najbolju klavirsku kompoziciju (Smederevo, 2016, 2017); najbolja autorska kompozicija (Međunarodno takmičenje Niš, 2017); II-ga nagrada za autorsku kompoziciju (festival Isidor Bajić, Novi Sad, 2017); tri II-ge nagrade na studentskim takmičenjima iz klavira (Niš 2015, 2016, Novi Sad 2017).

Kompozicije su joj izvedene u zemlji i inostranstvu: Litvanija, Češka republika i Republika Srpska, kao i na festivalima i koncertima: KoMA- Koncert mladih autora (Beograd, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2021); FESTUM- Festival studenata umetnosti (Beograd, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019); u Kući kralja Petra (Beograd, 2015); Letnja umetnička škola (Beograd, 2016); KozArs (Gradiška, 2017); Rossi fest (Beograd, 2018), 50. Kalemegdanski sutoni (Beograd, 2018); Fête de la Musique (Banja Luka, 2019); Miris stvaranja I (Beograd, 2017); Miris stvaranja II (Banja Luka, 2018); Maternja melodija (Beograd, 2019), 29. Tribina kompozitora (Beograd, 2021); 2K+ (Novi Sad, 2021).

Od sala u kojima je nastupala kao izvođač ili kompozitor izdvajaju se: Skupština grada Beograda, Rektorat univerziteta umetnosti u Beogradu, Beogradska filharmonija, Velika sala Kolarca, Muzička galerija Kolarac, Haus Urban (Trstenice, Češka rep.); Egles sanatorija (Litvanija); Mumuth (Grac, Austrija); Banski dvor (Banja Luka, Rep. Srpska); kuća kralja Petra, Dom Jevrejske opštine, sala Studentskog kulturnog centra u Beogradu, Kulturni centar u Gradišci, Kulturni centar u Nišu, UK Parobrod, Zaječarsko narodno pozorište, Češko pozorište u Beogradu.

Kompozicija Slike sećanja iz Dunavske ulice, za sopran, violinu i klavir bila je izabrana u pet najboljih među trideset pristiglih kompozicija i izvedena povodom obeležavanja međunarodnog Dana žrtava holokausta u okviru festivala Rossi fest (Beograd, 2018).
Vladica je inicijator i organizator projekta ,,Miris stvaranja” kojim se ujedinjuje i promoviše muzika mladih kompozitora iz Srbije i Republike Srpske

2018. godine je švajcarska diskografska kuća United Soloist objavila njenu kompoziciju Kozara in Five Pictures, a kompozicija Ekstatični prizori je objavljena na digitalnom CD-u Klavirsko nebo 2, Pop Depression.
2017. godine je bila jedan od tri učesnika koji su pisali rad Escalator to Parnassus kojim je prikazan uticaj starogrčke i vizantijske muzike na stvaralaštvo srpskih kompozitora XX i XXI veka, predstavljenog na kongresu muzikologa i kompozitora Modus, Modi, Modality (Nikozija, Kipar, 2017).

Na polju primenjene muzike, od 2018. godine aktivno sarađuje sa Češkim pozorištem pri ambasadi Češke republike u Beogradu sa kojim je do sada uspešno radila na tri ostvarenja koja su izvođena u pozorištima u Beogradu i Novom Sadu. Sarađivala je i sa Fakultetom dramskih umetnosti kao kompozitor saradnik na dva ostvarenja; pisala muziku za kratki balet Eros i Psiha. Njen opus obuhvata dela za različite sastave, od kompozicija za solo instrumente do onih za kamerni i simfonijski sastav.

Nastupa kao izvođač, pijanista i dirigent svojih dela. Član je UKS-a i SOKOJ-a.