Maja Bosnić

Maja Bosnić (1985) je kompozitorka i izvođačica savremene eksperimentalne muzike iz Beograda. Privlače je apsurdna rešenja, ograničene mogućnosti, neočekivani raspleti, participacija publike, tretiranje instrumenata kao „redi-mejd” objekata i tretiranje svakodnevnih predmeta kao muzičkih instrumenata.  Doktorirala je kompoziciju u klasi profesora Rodžera Redgejta na Goldsmits univerzitetu u Londonu (Velika Britanija) i trenutno je docentkinja na katedri za kompoziciju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu. Piše muziku za različite ansamble, orkestre, elektroniku i višemedijske umetničke projekte. Njene kompozicije su do sada izvođene na umetničkim i muzičkim festivalima u Evropi, Aziji, Južnoj i Severnoj Americi, među kojima su Varšavska jesen, Heroines of Sound, musikprotokoll, Darmstädter Ferienkurse, impuls, Bang On A Can, Tzlil Meudcan, Distat Terra, Spaziomusica i mnogi drugi. Zahvaljujući stipendiji i rezidenciji Progetto Positano 2023. godine, berlinski ansambl mosaik izveo je autorski koncert sa njenim kompozicijama u dvorani Kesselhaus im Kulturbrauerei u Berlinu. Album Portret kompozitorke: Maja Bosnić sa dva diska izdao je centar CK13 iz Novog Sada. Godine 2010. osnovala je udruženje za savremenu muziku Zabuna pri kom organizuje radionice i koncerte.

O delu

Kompozicija /otkriće se/ (2023) za pikolo flautu, bas klarinet, violončelo i elektroniku nastala je po porudžbini ansamblamosaik iz Berlina i u koprodukciji sa Elektronskim studijem Radio Beograda. Premijerno su je izveli Kristijana Helgadotir (pikolo), Kristijan Vogel (klarinet, bas klarinet) i Niklas Zajdl (violončelo) na festivalu UpToThree, juna 2023. u Berlinu. Elektronski zvuci su kreirani i snimljeni na instrumentu EMS Synthi 100 Elektronskog studija Radio Beograda i predstavljaju primarni sloj kompozicije koji uslovljava muzički materijal akustičnih instrumenata. Na ovaj način instrumenti i elektronika ostvaruju međuzavisan, komplementaran i slojevit odnos, sa posebnim fokusom na postojanje i zaustavljanje u trenucima prelaza između različitih tekstura. Naslov je inspirisan trenucima kompozicije u kojima elektronika u potpunosti prekriva instrumente glasnom zvučnošću, izazivajući iščekivanje njihovog postepenog ponovnog pojavljivanja pred nama. Naslov naglašava važnost zadržavanja u trenutku negde unutar tranzicije i pre konačnog otkrića.