=
Aleksandar Savić (1991), diplomirao je na osnovnim studijama 2015. godine i na master studijama 2016. godine na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi Tatjane Milošević Mijanović, pod čijim je mentorstvom 2023. godine odbranio doktorski umetnički projekat pod nazivom Vizantijski san za vokalne soliste, kamerni orkestar, slikara kao audio-vizuelnog izvođača i video projekciju. Njegove kompozicije su izvođene na beogradskim festivalima KoMA i Festum, kao i na koncertima u zemlji i inostranstvu – u Češkoj, Litvaniji, Italiji, Belgiji, Bosni i Hercegovini. Učestvovao je na međunarodnom simpozijumu za kompozitore i perkusioniste Symposium Trstenice 2015. i 2019. godine u Češkoj, na kome je pohađao kurseve Džefa Bera, Iva Medeka, Tomaša Ondrušeka, Dimitrisa Andrikopulosa, Petera Andriansa i Urliha Krigera. Takođe je učestvovao i na kursu za kompozitore Palendriai International Composers’ Course 2016 u Litvaniji. Osvojio je 11. mesto na međunarodnom takmičenju za kompozitore Rostrum of composers u Palermu 2016. godine sa kompozicijom Planet IX, u konkurenciji do 30 godina. Učestvovao je na 31. Međunarodnoj tribini kompozitora 2022. sa kompozicijom 85 za električnu violu, živu elektroniku i audio traku.
O delu
Kompozicija Orange-Gray za klavir i elektroniku je u svojoj osnovi kolaž sastavljen od materijala iz autorovih kompozicija Tri kruga za klavir (2014) i tri elektronske kompozicije O’Range, Foggy Gray i Brutal Red, koje su ujedno i deo ciklusa Colorum za elektroniku (2022). Ovaj ciklus je utemeljen na ideji sinestezije, spajanja auditivnih i vizuelnih doživljaja i asocijacija. Navedeni ciklus je u najvećoj meri uticao na nastajanje kompozicije Orange-Gray kojoj je kasnije dodat akustički sloj u deonici klavira. Naslov dela teži analogiji spajanja različitih tematskih materijala iz autorovih kompozicija u akustičkom i elektronskom medijumu.
Da li siva zvuči narandžasto?