Opisan kao „kompozitor majstorskog zanata sa istinskom jasnoćom i čistoćom vizije“ (Guitar Review), Dušan Bogdanović je razvio ličnu sintezu savremene klasične, džez i world muzike. Njegovo stvaralaštvo broji preko dve stotine objavljenih kompozicija, uključujući niz narudžbina za solo gitaru, kamerne ansamble, orkestar i multimediju, kao i brojne snimke.
Na početku karijere, osvojio je prvu nagradu na Međunarodnom takmičenju muzičke omladine u Beogradu i jedinu prvu nagradu na Međunarodnom takmičenju u Ženevi, 1975. godine. Uspešno je debitovao u Karnegi holu 1977. godine. Nakon rada na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu i na Konzervatorijumu San Francisku, Dušan Bogdanović je od 2007. do 2020. godine bio angažovan na Visokoj muzičkoj školi u Ženevi.
O delu
Ngbaka poliptih ima za bazu poliritmičan model „Kódà“, koji se svira na maloj pigmejskoj harfi „ngombi“ u ceremonijama koje slave rođenje blizanaca u plemenu Ngbaka iz centralne Afrike. Ja sam uzeo ovaj model kao motivski temelj za građenje celog ciklusa. Kompozicija je negde u intersekciji savremene klasične muzike, džeza i muzike sveta, pisana za klavirski trio, a u ovoj verziji sa flautom. Prvi stav je najbliži samom tradicionalnom originalu, drugi stav je improvizacija, treći stav je kantilena, četvrti je ričerkar u palindromskoj formi, peti je quasi pasakalja i poslednji je u jednostavnoj repetitivnoj formi. Globalno gledano, kako se kreće celokupna forma komada, muzika se udaljava sve više od originala da bi se na kraju vratila u svoj početni duh.