Veljko Nenadić

Veljko Nenadić (1998) studirao je kompoziciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi Isidore Žebeljan, dok je master studije završio kod Draška Adžića, u čijoj klasi je trenutno na doktorskim studijama kompozicije. Od 2021. godine studira orgulje u klasi Maje Smiljanić-Radić, a na istom fakultetu radi kao asistent na Katedri za kompoziciju.

Osvojio je preko 50 nagrada na kompozitorskim festivalima, a neka od značajnijih priznanja su: prvo mesto na 6. Internacionalnom takmičenju horskih kompozicija „Enio Morikone“, pobeda na takmičenju kompozitora „Bartók World Competition 2022“ u Mađarskoj, prvo mesto na Takmičenju kompozitora „Luiđi Nono“ u Italiji, pobeda na takmičenju kompozitora „Jeunesses Musicales International“ u Belgiji itd. Dela su mu izvođena i emitovana na koncertima i muzičkim festivalima u Evropi, SAD-u i u Africi, i snimljena su za diskografske kuće u inostranstvu i Srbiji (Challenge Records, Brilliant Classics,  WMAS records, Sequoia itd). Njegov opus objavljuje muzička izdavačka kuća Donemus iz Holandije, dok su pojedine kompozicije štampale izdavačke kuće iz Mađarske, Španije, Češke i Rusije.

O delu

Haiku V, za pikolo, udaraljke i opcionu elektroniku (2023) pripada istoimenom ciklusu kompozicija čiji je cilj evociranje, interpretacija i transpozicija folklora i drevnog muzičkog nasleđa Dalekog istoka. Meditativno stanje (koloristički i naturalistički efekti) i stanje transa (gusta faktura i ekstremni registri) predstavljaju dva oprečna izraza čiji sukob čini okosnicu ciklusa. Elektronski sloj sačinjen je od redukovanog broja semplova, prerađenih snimaka glasova, šapata, uzdaha, egzotičnih šejkera, kišnih štapova, gongova, zvončića, činija i raznih udaraljki koje se koriste u budističkim ritualnim obredima.