Đorđević Aleksandra Anja
https://anja-music.com/
Aleksandra Anja Đorđević je rođena u Beogradu Diplomirala je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu na odseku za kompoziciju u klasi profesora Vlastimira Trajkovića. Postdiplomske studije pohađala je u klasi profesora Zorana Erića.
Od 1994. nastupa sa istaknutim kontrabasistom Vojinom-Mališom Draškocijem u okviru projekta Muzičke sinteze. Tokom devedesetih godina više puta sarađuje sa Goranom Bregovićem, kao pevač i aranžer. U periodu od 2000. do 2004. član je ansambla za savremenu balkansu muziku Marsija, koji je osnovao Žorž Grujić. Sa ansamblom Marsija snimila je album Visoko drvo u izdanju PGP-RTS (2003). Sa kompozitorima Božidarom Obradinovićem (klavir) i Vladimirom Pejkovićem (bas gitara) 2000. godine osniva trio Ravno nebo. Trio izvodi sopstvenu muziku uz minimum improvizacija. Sa ansamblom Marsija i triom Ravno nebo nastupala je na brojnim festivalima: BEMUS, Ring-Ring, BELEF, Kanjiža jazz festival, InterZone, EXIT, Medjunarodna tribina kompozitora itd.
Komponovala je muziku za brojne pozorišne predstave u zemlji i inostranstvu, među kojima su Čekajući Godoa, Pseći valcer, Pred penzijom, Barbelo, o psima i deci, Švabica u JDP-u, Everyman, Ne mreš pobjeć od nedjelje, Svici, Nevinost, Terapija u Ateljeu 212, Tinejdž klub, Oliver Tvist u Pozorištu Duško Radović, Indifference u Spoletu, Italija, u saradnji sa La MaMa, Sluga dvaju gospodara na Bijenalu u Veneciji.
Komponovala je muziku za brojne savremene plesne predstave: Lift, Snežna kraljica, Self-Erase, Put za Damask, Paranoja šik.
Takodje je komponovala muziku za nekoliko dokumentarnih filmova (Slučajno sami reditelja G. Radovanovića, Djindjić – Ein Leben reditelja Christopha Sodemanna, Mairin Thomais u režiji Elizabete Zemljić), kao i za mnoge izložbe, instalacije i druge multimedijalne umetničke forme.
Njeno muzičko stvaralaštvo je prvenstveno usmereno na vokalno instrumentalnu muziku, odnosno muzičko pozorište. Tako nastaju mnoge pesme i ciklusi: opera Narcis i Eho, Bog grada za hor i gudački orkestar, tri pesme; Totalna refleksija, Neprijatelj vreme i Nijagara, posvećene Nikoli Tesli (deo multimedijalne predstave Tesla-totalna refleksija), Si me quitaran, Jara, multimedijalna delo Classifieds, mjuzikl Život Jevremov , Scenska kantata Atlas. Nekoliko njenih kompozicija inspirisano je starom srpskom muzikom, Rondo za ženski glas, kontrabas i violu, Zar da umrem kad mi vreme nije? za ženski glas, kontrabas, violu, zurlu i tapan, Šta se ono tamo sija? za ženski glas, kontrabas, violu, kaval, klavir i tapan.
Maja 2005. bila je gostujući kompozitor (composer in residence) u Međunarodnom centru za kompozitore u Vizbiju, Švedska.
Nagrade:
Dobitnik je najveće nagrade za kompozitore “Stevan Mokranjac” 2002. godine, za operu Narcis i Eho.