Miloš Zatkalik (1959, Srbija) je studirao kompoziciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, kod Vasilija Mokranjca i Rajka Maksimovića. Imao je studijske boravke u SAD i Engleskoj.

Vanredni je profesor i šef Katedre za muzičku teoriju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu. Predaje takođe na Akademiji umetnosti u Banjaluci. Držao je predavanja po pozivu u Kanadi, Norveškoj, SAD, Sloveniji i Nemačkoj.

Važnija dela: simfonijska (Minas Tirit; What’s He to Hecuba; O Saralindi, Xinguu i vojvodi koga je progutao Golem – bajka za veliki orkestar), kamerna (Pesma ludaka iz Čua; Izgubljeni fragmenti II; Song of a Dead One), za kamerni orkestar (Izgubljeni fragmenti; Dum incerta petimus) solistička (flauta, viola, violončelo, klavir), solo pesme za glas uz pratnju klavira. Njegova dela su izvođena u zemlji i inostranstvu (Nemačka, Španija, Rusija, Kanada, SAD).

Radove je objavljivao u zemlji i inostranstvu. Posebne oblasti interesovanja: veza muzike i književnosti/lingvistike; analiza muzike 20. veka; psihoanalitičke osnove muzičke analize. Autor je i prvog domaćeg udžbenika muzičke analize u elektronskoj formi.

Član je Predsedništva Udruženja kompozitora Srbije, direktor Međunarodne tribine kompozitora u Beogradu 2003. i član žirija Mokranjčeve nagrade.

Diplomirao je takođe engleski jezik i književnost na Filološkom fakultetu u Beogradu.

Četiri vizije odsutnosti
I: Naslućuje se ono što je odsutno. Čega nema. Još. A možda ga uopšte nema.
II: Pretnja je slutnja događaja. Pretnja je simulakrum akcije. Život akcije smrt je pretnje.
III: Zagonetka parazitira na smislu. Zagonetka je pretnja značenju. Naslućenom. Život značenja smrt je zagonetke.
IV: Ostinatni motiv osujetio je akciju u četvrtom stavu. Ostinatni motiv je i sam bio osujećen u četvrtom stavu. I u trećem. I u drugom. Naročito u prvom.

Ili su to samo trenuci odsustva ideje?