Ijan Vilson rođen je u Belfastu 1964. i prvi je Doktor kompozicije Univerziteta u Alsteru. Ova institucija je 1993. godine poručila od Vilsona orkestarsko delo Rise povodom proslave desetogodišnjice osnivanja. Muzika Ijana Vilsona izvodi se na šest kontinenata, od strane umetnika kao što su Nacionalni simfonijski orkestar Irske, Bi-Bi-si Nacionalni orkestar Velsa, Alsterska filharmonija, Beogradska filharmonija, orkestar Norveškog Radija, London Mozart Players i Irski kamerni orkestar, kvarteti Artis, Vogler i Vanbrugh, ansambli Lontano, Avanti! i Camerata Pacifica, Кetrin Leonard i Hju Tini. Njegove kompozicije izvođene su na brojnim festivalima kao što su BBC Proms, Bijenale u Veneciji, ISCM World Music Days, festivali u Čeltenhemu, Spitalfildsu i Batu i Ultima Festival u Oslu, gde je kompozicija Running, Thinking, Finding za orkestar osvojila nagradu za najbolje ostvarenje 1991. godine.

Autor je preko osamdeset kompozicija, uključujući dve kamerne opere, devet koncertantnih dela, orkestarske kompozicije, osam gudačkih kvarteta i brojnih drugih kamernih i vokalnih ostvarenja. Najnovija dela uključuju Winter finding za orkestar, kao porudžbina RTÉ (2005), re:play, improvizacija za tenor saksofon, gudački kvartet, klavir i kontrabas (2007), čija je premijera bila na Festivalu kamerne muzike u Vest Korku, kao i Cassini Void, koncert za klarinet i 10 instrumenata, premijerno izveden u karnegi Holu u Njujorku u oktobru 2007.

Godine 1992. Ijan Vilson je dobio stipendiju Macaulay Fellowship Umetničkog veća Irske, a 1998. je izabran za člana irskog nacionalnog programa za podršku kreativnim umetnicima, Aosdána. od 2000. do 2003. Ijan Vilson je bio istraživač u oblasti kreativnih i izvođačkih umetnosti na Univerzitetu u Alsteru. Njegove kompozicije štampaju Ricordi London i Universal Edition.

- The Capsizing Man and Other Stories

Skulpture Alberta Đakometija video sam 1993. godine i otada sam njima očaran. Kada sam počeo da razmišljam o svom drugom gudačkom kvartetu okrenuo sam se tim čudnim, izduženim figurama kao inspiraciji, birajući ih pet koje su mi bile veoma uzbudljive. Oko svake sam izgradio jedan stav, pronašavši muzičke ideje u njihovim posebnim formama i karakterima.

Isto kao što odražava lični doživljaj ovih skulptura, kvartet može da se sluša i kao niz studija zamišljenih tako da i dalje istražuju ekspresivnost mog muzičkog jezika.

Pet stavova imaju nazive:

  1. The Capsizing Man (Izvrnuti čovek)
  2. The Forest (Šuma)
  3. The Chariot (Kočije)
  4. Seated Women (Žena koja sedi)
  5. The Cat (Mačka)