Ugne Gidraitite (1984) je student kompozicije na Litvanskoj akademiji za muziku i pozorište u klasi Osvaldasa Balakauskasa. Učestvovala je na međunarodnim radionicama za mlade kompozitore u Francuskoj i Poljskoj a usavršavala se na Visokoj školi za muziku i umetnost u Portu (Portugal). Autorski koncert njene muzike je održan u Novom pozorištu u Rigi 2005. godine. Kompozicija Panneau za solo klarinet i gudački orkestar je dobila Drugu nagradu u kategoriji mladih kompozitora na Međunarodnom takmičenju u Parizu i Prvu nagradu na Godišnjem izboru novih kompozicija u organizaciji Udruženja kompozitora Litvanije. Njeno delo Small Dancing Figures za violinu, violu i flautu je izvedeno u Kaselu maja 2008.

NES (Muzička figura) za violinu, klarinet i klavir (2006)
Da li je moguće „videti“ muziku? Ako jeste, da li je moguće uvećati te slike koristeći odgovarajuće muzičke parametre? Da li je moguće povući paralelu između muzičkog komada i žive, pulsirajuće figure u pokretu?

Otkrila sam, koristeći svoja i istraživanja drugih kompozitora, nekoliko faktora koji doprinose otkrivanju muzičkih figura:

  1. veoma mnogo različitih načina na koje se izražava zvuk
  2. eksperimentisanje sa tembrom, njihovim preplitanjem ili razdvajanjem
  3. sputavanje harmonske alteracije (moguća je samo smislena alteracija)
  4. eho i odjeci, dinamički talasi, instrumentalna transmisija, izbegavanje pulsirajuće melodije – sve to doprinosi predstavi „muzičkog dela“

Otkud „NES“ („zato“)? Zato što znači da odgovor postoji ili možda postoji vera u njega.

Quand, za klarinet, glas i klavir (2005)
Misteriozna, ali iznutra smirena… Pomalo hladna – to je moje mišljenje o ovoj muzici.