Silard Mezei (1974, Senta), nižu i srednju muzičku školu zavrsio u Senti i Subotici (odsek violina). Studirao je kompoziciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi Zorana Erića.

Kao violinista, violista, kontrabasista i kompozitor sa svojim različitim sastavima (od dua do noneta) od 1990. godine nastupao u više gradova u zemlji (Senta, Kanjiža – Festival Jazz, improvizovana muzika…, Subotica, Novi Sad, Beograd) kao i u inostranstvu (Slovenija, Mađarska, Rumunija, Nemačka – Düsseldorffer Altstadt Herbst ‚96 – posebna nagrada za improvizaciju, Danska, Austrija, Velika Britanija, Francuska, Hrvatska, Poljska…) Sa tim sastavima svira savremenu improvizativnu muziku, uglavnom svoje kompozicije. Kao kompozitora prvenstveno ga interesuje sprega između improvizacije i kompozicije (takođe i aleatorika lutoslavskijevskog tipa i kreativna muzika Entonija Brekstona), jazz i narodna muzika. Aktivno se bavi i pozorišnom muzikom.

Godine 2001. dobio je porudžbinu iz Francuske za muziku spektakla Les Philosophes u produkciji Centre Chorégraphique National d’Orléans – Josef Nadj, u režiji Jožefa Nađa, koja je premijerno izvedena na festivalu plesa u Kanu decembra 2001. Ista predstava sa velikim uspehom izvedena u IN programu festivala u Avinjonu 2002, u Bružu i Orleanu septembra i oktobra 2002, u Parizu maja 2003, u Lavru i Nantu 2004. i u Londonu 2005, kao i na Bitefu 2003. godine. Godine 2006 je ponovo sarađivao sa Jožefom nađom kao kompozitor (zajedno sa Akošom S.) u predstavi Asobu, koja je ekskluzivno premijerno izvedena na festivalu u Avinjonu, a potom i na turnejama po Evropi i Japanu.

Objavio je više CDa sa autorskom muzikom u Engleskoj, Mađarskoj, Portugaliji, Švedskoj, Kanadi i SAD.

Kompozicije su mu izvođene i na festivalima savremene muzike ONDINE 98 u Roveretu, Italija, na Međunarodnoj tribini kompozitora 1998; godine 2000. dobio je Sterijinu nagradu za muziku u predstavi Pripitomljavanja, a na 54. Festivalu profesionalnih pozorišta Vojvodine dobio je nagradu za najbolju muziku (u predstavi Via Italija Novosadskog pozorista – Újvidéki Színház).

Hep 7 (B)

Ciklus Hep (prva kompozicija, Hep 1 je napisana 2006. godine) sastoji se od kompozicija, koja su bazirana s jedne strane na različitim – nekad prostim, nekad komplikovanijim – ritmičkim formulama koji su uglavnom u unisonu i sa druge strane na ritmičkoj aleatoriji. Improvizacija je takođe prisutna u većini kompozicija ovog ciklusa, koje su napisane kombinovanom tehnikom klasične, graficke i verbalne notacije. Kompozicija Hep 7 (B) za bas klarinet, kontrafagot i klavir nastala je maja 2008. godine.