Branka Popović

Branka Popović (1977, Srbija) diplomirala je na Odseku za muzikologiju i Odseku za kompoziciju u klasi Zorana Erića na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Postdiplomske studije kompozicije, Master of Music in Composition, završava u Londonu na Guildhall School of Music and Drama, u klasi Džudit Bingam (Judith Bingham). Na istoj školi, u okviru Student Fellowship programa, ostaje još godinu dana kao Composition Fellow. Doktorirala je 2013. godine na Odseku za kompoziciju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu u klasi Zorana Erića.
Kompozicije su joj izvođene u okviru festivala: Svetski dani nove muzike (Bratislava, 2013), Reims Scenes d’Europe 2016, ÁTLÁTSZÓ HANG 2017, International Spring Orchestra Festival 2016 (Malta), Bijenale savremene muzike u Kopru (2014), Festivalul internaţional-Zilele SNR-SIMC 2014 MERIDIAN (Bukurešt, 2014), Međunarodna tribina kompozitora, Birtwistle Festival London, Brass Spectacular Glasgow, City of London Festival i festivala KoMA. Sarađivala je sa eminentnim izvođačima i ansamblima među kojima su Stiven Gutman (Stephen Gutman), Elen Ugelvik (Ellen Ugelvik), Austrijski ansambl za novu muziku (Salcburg), Ansamblul devotioModerna (Rumunija), ARTéfacts ensemble (Grčka), Auris kvartet, ansambli Gradilište, Studio 6, Trio Pokret, Metamorfozis, Gudači Svetog Đorđa, LP duo. Njena prva kamerna opera Petrograd premijerno je izvedena 2012. godine.
Docent je na Katedri za kompoziciju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu, a u periodu od 2010. do 2015. godine bila je saradnik Trećeg programa Radio Beograda. Od 2015. godine je selektor Međunarodne tribine kompozitora.
Godine 2002, osvojila je nagradu za trio Dream (I. S. o. F) na Letnjoj muzičkoj akademiji Budimpešta-Preg-Beč. Dobitnik je nagrade za najbolju muziku u filmu Tačka prekida Igora M. Toholja na 56. Beogradskom festivalu dokumentarnog i kratkometražnog filma 2009. godine. Na Internacionalnom Rostrumu kompozitora u Talinu 2015. godine, njena kompozicija Lines & circles… odabrana je među deset preporučenih dela. Jedan je od 16 izabranih učesnika u projektu CEEC Composers Fieldtrip to China 2016/2017.

Kompozicija Four Darks in Red (Četiri tamne površine na crvenoj pozadini – impresije Rotka) za klarinet, violinu i klavir inspirisana je istoimenom slikom Marka Rotka. Slika je nastala 1958. godine i produkt je Rotkovog karakterističnog apstraktnog stila u kojem obojene plohe u formi geometrijskih figura, u nijansama iste boje ili u okviru pažljivo odabranog spektra boja, plutaju površinom slikarskog platna. Uprkos tome što su kritičari često tumačili Rotkove slike prvenstveno putem analize formalnog poretka slikarskih elemenata, on je insistirao na tome da je zainteresovan za izražavanje snažnih emocija – tragedije i ekstaze. Na slici Four Darks in Red platno je statično, dok u oku posmatrača duboko koncentrisanog na sliku, plohe boje počinju prividno da trepere i da se kreću. Percepcija pokreta je optička iluzija koja nastaje kao reakcija posmatrača i zavisi od njegovog doživljaja slike. Kompozicija Four Darks in Red jedno je od mogućih ozvučavanja Rotkovog platna.