Nemanja Radivojević

Nemanja Radivojević (1981, Srbija / Švajcarska) rođen je u Novom Sadu. Njegove kompozicije su između ostalih izvodili ansambli Asko/Schöberg (Amsterdam), Ensemble Recherche (Frajburg), Lucerne Alumni Ensemble (Lucern), Contrechamps (Ženeva), Matka (Ženeva), Ensemble Proton Bern (Bern), Hodiernis (Bern), Ensemble Interface (Frankfurt) i AdHOC (Kluž, Rumunija), Gradilište (Beograd), Studio 6 (Beograd).
Autor je muzike za deset pozorišnih predstava Brod teatra iz Novog Sada i muzički je kritičar švajcarskog časopisa za savremenu muziku Dissonance.
Nakon studija gitare na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, školovanje je nastavio u Ženevi na master studijama teorije muzike, a zatim i u Bernu, gde je u septembru 2015. završio master kompozicije u klasi Ksavijera Dajera.

Kompoziciju And the Angel saw the Black Swan (I anđeo ugleda crnog labuda) naručilo je Udruženje kompozitora Švajcarske uz podršku fondacija Pro Helvecija i Nikati de Luz. Premijerno je izvedena na Lucern Festivalu septembra 2016 godine.
Metafora anđela ima poreklo u tezama Valtera Benjamina inspirisanim slikom Pola Klea „Angelus Novus”. Pisan neposredno pred tragičnu filozofovu smrt pred kraj Drugog svetskog rata, ovaj tekst me je opčinio opisom Anđela koji proročki najavljuje kraj Istorije. Za Benjaminovog Anđela događaji u kojima čovečanstvo vidi uzročno posledični sled, čine jednu jedinu katastrofu. Nasuprot tome je metafora (pozajmljena od Nasima Taleba) crnog labuda, koji predstavlja nepredvidljiv i iznenadan događaj, a čija pojavnost a posteriori deluje očigledno i logično.
Dva materijala koji se nezavisno razvijaju, proizilaze iz moje fasciniranosti, najpre paralelnim strukturalno-formalnim tokovima, zatim fenomenom telesnog pokreta, kao i muzikom u kojoj visina tona kao parametar ustupa mesto nivou zasićenosti zvuka.