Tatjana Milošević Mijanović

Tatjana Milošević Mijanović (1970) diplomirala je i magistrirala kompoziciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi red. profesora Zorana Erića pod čijim mentorstvom je 2013. godine odbranila i doktorski umetnički projekat – kamernu operu u dva čina pod nazivom Ko je ubio princezu Mond. Danas je redovni profesor na istoj katedri. Pedagoškim radom bavi se i na Akademiji umjetnosti u Banja Luci. Kao gostujući profesor, boravila je na Univerzitetu The Old Dominion u Norfolku (SAD). Bila je predavač i član žirija na kursu za mlade kompozitore 15th Young Composers Meeting u Apeldornu (Holandija).

Njene kompozicije izvođene su na brojnim značajnim festivalima i koncertima savremene muzike u većini evropskih zemalja, SAD-u, Južnoj Koreji, Kini kao i u našoj zemlji i regionu (BEMUS, NIMUS, Međunarodna tribina kompozitora, Muzički Bienale Zagreb, Svetski dani muzike…). Sarađivala je sa brojnim renomiranim domaćim i inostranim izvođačima i ansamblima. Iz obimnog opusa izdvajaju se: Sjaj Betelgeza ili tajna crvenog džina, kompozicija sa kojom je 1997. godine predstavljala Srbiju na Danima svetske muzike u Seulu (Južna Koreja); balet CoinciDance koji je 2009. godine, na festivalu Groeten uit Arnhem u Arnhajmu (Holandija) izveo ansambl De Ereprijs; kompozicija Buzzle premijerno izvedena 2000. godine na džez sceni BIMUHUIS u Amsterdamu u okviru projekta New blues for Piano holandskog pijaniste Marcela Wormsa… Pod pokroviteljstvom organizacije UNESCO, učestvovala je u projektu Waterproof u okviru koga je izvedena i objavljena njena elektronska kompozicija Tribute for Fort Honswijk 2001. Dobitnik je više domaćih i inostranih nagrada za muzičko stvaralaštvo.

O delu

Kompozicija Time of Light je treći komad koji sam napisala za Trio Pokret. Ona je ujedno i završni deo trilogije Tri komada za trio kojoj prethode kompozicije Dark Blue Almost Black i A Walk With Rina. Naslov upućuje na upotrebu “svetlih” harmonija koje podrazumevaju izbegavanje dubokog registra klavira, prozračnu fakturu, kao i bojenje određenih tonskih visina različitim instrumentalnim tembrovima. Kompozicija je premijerno izvedena na koncertu Trija Pokret pod nazivom “Neue Musikalische Bewegungen” u Minhenu 2018. godine.