Maja Bosnić

Maja Bosnić (1985, Srbija) je kompozitor eksperimentalne konceptualne muzike iz Beograda. Privlače je apsurdna rešenja, ograničene mogućnosti, neoče­kivani raspleti, tretiranje instrumenata kao „redi-mejd” objekata i tretiranje svakodnevnih predmeta kao muzičkih instrumenata. Doktorirala je kompoziciju u klasi profesora Rodžera Redgejta na Goldsmits univerzitetu u Londonu (Velika Britanija). Piše muziku za različite ansamble, orkestre, elektroniku i višemedijske umetničke projekte i njene kompozicije su do sada izvođene na umetničkim i muzičkim festivalima, među kojima su: Impuls (Austrija), CTM Festival, Međunarodni letnji kursevi za novu muziku u Darmštatu, Festival mladih umetnika u Bajrojtu (Nemačka), Muzika ovde i sada, Međunarodna tribina kompozitora, Aprilski susreti, KOMA – Kompozicije mladih autora (Srbija), Međunarodni umetnički festival mladih u Kingstonu na Temzi, Forum kompozitora u Londonu (Velika Britanija), Sites + Subjects u Plovdivu (Bugarska), Timsonia festival nove muzike u Temišvaru (Rumunija) i Dilijan akademije za novu muziku na Mikonosu (Grčka), gde je njenu kompoziciju izveo znameniti ansambl za novu muziku Klangforum Wien. Njena dela su izvođena su na više mesta u Evropi i podržana od strane Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Sekretarijata za kulturu grada Beograda, Gete Instituta u Beogradu, udruženja Urban Inkubator i Evropske kulturne fondacije. Dobitnik je stipendija Fonda za mlade talente Ministarstva za omladinu i sport Republike Srbije (2008/09 – 2012/13), festivala Dani muzike u Donauešingenu 2014, kao i stipendije In memoriam Iannis Xenakis Delian Academy for New Music 2019. Zaposlena je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu kao asistent za užu umetničku oblast Kompozicija.

O delu

U kompoziciji Vessels (160935 km) za ozvučenu harfu, video i pametni telefon, nekoliko vrsta kontinuiranog muzičkog toka, različitih brzina, gustina i tekstura bivaju isprepletani. Delo je inspirisano stapanjem i razvijanjem dve ideje. Ideja o kontinuiranom toku koji definiše ljudska bića, kao što je tok krvnih zrnaca kroz krvne sudove i kapilare u našim telima, kao i brzina kretanja vozila na autoputevima oko nas. Iz tog razloga naslov je vezan za oba koncepta, te podseća na geografsku oznaku, dok istovremeno označava prosečnu dužinu krvnih sudova u odraslom čoveku. Kompozicija je nastala kao narudžbina belgiijskog harfiste Stefa Van Vinkta (Stef Van Vynckt) tokom 2020. godine.