Kristina Atinodoru

Kristina Atinodoru (1981) je grčko-kiparska kompozitorka, čiji katalog uključuje više od šezdeset kompozicija za instrumentalne i vokalne sastav i elektroniku. Njene kompozicije se izvode na festivalima među kojima su Venecijansko bijenale, Grafeneg, Svetski dani nove muzike Međunarodnog društva za savremenu muziku (ISCM) i drugi, od strane izvođača kao što su Tonkünstler Orchester, Nacionalni orkestar Il-d-Frans, Atinski državni orkestar, Ensemble Aleph, Klangforum Wien i drugi. Komponovala je dela po porudžbini Francuskog Radija, Festivala u Eks-an-Provansu, opere La Mone u Briselu i drugih institucija. Kompoziciju i dirigovanje diplomirala je na Gildhol školi za muziku i dramu u Londonu. Doktorske studije kompozicije završila je na Londonskom univerzitetu. Takođe se usavršavala na Univerzitetu Severnog Teksasa, Visokom nacionalnom konzervatorijumu za muziku i ples u Lionu, Međunarodnoj akademiji za moderne ansamble (IEMA) u Frankfurtu i na IRKAM-u. Imala je rezidencijalne boravke u Umetničkom centru CAMAC (Marne-sir-Sen) i Site dez Ar u Parizu, a paralelno je proučavala vizantijsku muziku. Takođe je aktivna kao dirigent (Simfonijski orkestar Porta, Jiveskile sinfonija, Londonska sinfonijeta i dr). Članica je međunarodne mreže evropskih operskih akademija (ENOA).

O kompoziciji

Jedna od najživljih uspomena na moj prvi obilazak Galerijusove Rotonde u Solunu, bio je zvuk i pokret desetina lasti, koje su letele na nebu u krug, različitom brzinom, iznad ovog upečatljivog spomenika.

Ovaj prizor i zvuk ptica nad monumentalnom Rotondom bili su inspiracija za kompoziciju Erot(onde)as (2019), trominutno delo za ansambl, koje se odvija u talasima (fr. onde) različite brzine, postavljajući poetička pitanja (ερωτώντες – ispitivač) na način poput ‘govora’ i pružajući odgovor na to što smatramo za Έρως (Eros) u stanju neprekidne budnosti.