Branka Popović

Branka Popović (1977) diplomirala je na Odseku za muzikologiju i na Odseku za kompoziciju u klasi Zorana Erića na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Postdiplomske studije kompozicije završava u Londonu na Gildhol školi za muziku i dramu, u klasi Džudit Bingam. Na istoj školi, u okviru Student Fellowship programa, ostaje još godinu dana kao Composition Fellow. Doktorirala je 2013. godine na Odseku za kompoziciju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu u klasi Zorana Erića.

Kompozicije Branke Popović izvođene su u okviru brojnih festivala: Svetski dani nove muzike (Bratislava, 2013), Reims Scenes d’Europe 2016, ÁTLÁTSZÓ HANG 2017, International Spring Orchestra Festival 2016 (Malta), Bijenale savremene muzike u Kopru (2014), Festivalul internațional-Zilele SNR-SIMC 2014 MERIDIAN (Bukurešt, 2014), Međunarodna tribina kompozitora, Birtwistle Festival London, Brass Spectacular Glasgow, City of London Festival. Sarađivala je sa eminentnim izvođačima i ansamblima posvećenim interpretaciji savremene muzike među kojima su Stiven Gutman, Elen Ugelvik, Austrijski ansambl za novu muziku (Salcburg), Ansamblul devotioModerna (Rumunija), ARTéfacts ensemble (Grčka), Auris Kvartet, ansambli Gradilište, Studio 6, Trio Pokret, Metamorfozis, Gudači Svetog Đorđa, LP duo, Simfonijski orkestar RTS i Akademski hor Collegium Musicum.

Njena prva kamerna opera Petrograd premijerno je izvedena 2012. godine.

Vanredni je profesor na Katedri za kompoziciju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu, a u periodu od 2010. do 2015. godine bila je saradnik Trećeg programa Radio Beograda. Godine 2007/2008. sarađivala je sa Beta Radio France International, gde je uređivala emisiju Klasimilacija. Od 2015. godine je selektor Međunarodne tribine kompozitora.

Godine 2002, osvojila je nagradu za trio Dream (I. S. o. F) na Letnjoj muzičkoj akademiji Prag-Beč-Budimpešta. Dobitnik je nagrade za najbolju muziku u filmu Tačka prekida Igora M. Toholja na 56. Beogradskom festivalu dokumentarnog i kratkometražnog filma 2009. godine. Na Međunarodnom Rostrumu kompozitora u Talinu 2015. godine, njena kompozicija Lines & circles… odabrana je među deset preporučenih dela. Jedan je od izabranih učesnika u projektu CEEC Composers Fieldtrip to China 2016/2017/2018, u okviru kojeg je, decembra 2017. godine, njenu kompoziciju The Music of the South za kamerni sastav, izveo Nacionalni kamerni orkestar Konzervatorijuma za muziku u Šangaju. Dobitnik je druge nagrade na takmičenju kompozitora organizacije London Music Society 2017, za kompoziciju Stardust za violu i gudački orkestar, a u decembru 2018. godine, u sklopu projekta Hearing China IV, Šangajski filharmonijski orkestar pod upravo Žanga Lijanga izveo je njenu kompoziciju In That Place Wholly Faraway.

O kompoziciji

Kompozicija u_turn za violončelo i klavir nastala je na poziv violončeliste Đorđa Miloševića kao deo projekta pod nazivom Emocije i temperamenti, u okviru kojeg su stvarane nove kompozicije inspirisane jednom emocijom i jednim tipom temperamenta. Sačinjena je iz dva izrazito kontrastna odseka, pri čemu prvi „oslikava” bes kao emociju, a drugi sangvinični temperament. Drugi deo kompozicije zasnovan je na citatu motiva iz pesme Life’s What You Make It grupe Talk Talk iz 1985. godine.