Draško Adžić

Draško Adžić (1979) je diplomirao i doktorirao kompoziciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi akademika Isidore Žebeljan. Na istom fakultetu je zaposlen kao docent. Pored toga, predavao je Primenjenu muziku na Fakultetu dramskih umetnosti 2017/18. godine.

Njegova dela izvođena su u Srbiji, Americi, Kanadi, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Holandiji, Belgiji, Portugaliji, Austriji, Nemačkoj, Češkoj, Poljskoj, Italiji, Jermeniji, Malti, Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Makedoniji, na festivalima kao što su: Month of Contemporary Music (Berlin), Gaudeamus Music Week (Amsterdam), ISA PragWienBudapest, NOWA MUZYKA (Bidgošć), Muzički Biennale Zagreb, BEMUS, Međunarodna tribina kompozitora, BUNT i drugi. Kompozicije Draška Adžića izvedene su do sada u značajnim dvoranama među kojima su Berghain (Berlin), Muziekgebouw aan ‘t IJ, Uilenburger Synagoge i Bethaniënklooster (Amsterdam), Salão Nobre da Escola de Música do Conservatório Nacional (Lisabon), Narodowe Forum Muzyki (Vroclav), Koerner Hall (Gent), Dvorana Union (Maribor), Muzej Mimara, Lauba i Studio Bajsić HRT (Zagreb), Kolarčeva zadužbina, Studio 6 i klub Drugstore.

Komponovao je dela po porudžbini i sarađivao sa orkestrima i ansamblima kao što su Beogradska filharmonija, Simfonijeski orkestar RTS, Ansambl Metamorfozis, No Borders Orchestra, Gudači Sv. Đorđa, Cantus, Trio Quo Vadis, Akademski hor Collegium musicum, FILUM ansambl i drugi. Njegovu horsku kompoziciju sa prve godine studija, Glas gospodenj, objavila je izdavačka kuća Edition Ferrimontana (Frankfurt).

Često komponuje primenjenu muziku i do sada je učestvovao u više od šezdeset projekata u Srbiji, Nemačkoj, Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Crnoj gori, u pozorištima kao što su Staatstheater Stuttgart, Staatstheater Wiesbaden, SNG Drama (Ljubljana), HNK Ivana pl. Zajca (Rijeka), Narodno pozorište Sarajevo, Kamerni teatar 55 (Sarajevo), Sarajevski ratni teatar (SARTR), CNP Podgorica, Narodno pozorište u Beogradu, JDP, BDP, BITEF, Atelje 212, Pozorište „Boško Buha“, SNP Novi Sad, Narodno pozorište Subotica, Pozorište „Kosztolányi Dezső“, Narodno pozorište Niš, Narodno pozorište Užice, narodno pozorište „Toša Jovanović“ u Zrenjaninu itd.

Njegova primenjena muzika mogla se čuti na sledećim festivalima: Berlinale, Locarno Film Festival, Neue Stücke aus Europa (Visbaden), Raindance (London), Festival Kazališta Ulysses (Brioni), Dubrovačke ljetnje igre, MESS (Sarajevo), Sarajevo Film Festival, FEST, BITEF, Sterijino pozorje i Cinema City. Bio je i jedan od umetnika odabranih da u okviru nacionalne selekcije predstavljaju Srbiju na 13. Praškom kvadrijenalu, a nakon toga bio je u mentorskom timu studentske selekcije Srbije na 14. Praškom kvadrijenalu. Nagrađen je Sterijinom nagradom za originalnu scensku muziku dva puta – 2012. i 2020. godine, a bio je i član žirija 51. BITEF-a. Bio je Direktor Umetničkog odbora Internacionalnog festivala „Isidora Žebeljan“ 2021. godine, a od 2019. godine je član Upravnog odbora SOKOJ-a.

Usavršavao se kod Hajnera Gebelsa, Najdžela Ozborna i Luke Frančeskonija. Nastupa kao pevač, pijanista i dirigent.

O kompoziciji

Mistake These Walls For Skin [Pomislićeš da su zidovi koža], solilokvijum za simfonijski orkestar nakon čitanja Oušena Vuonga, je moja muzička interpretacija pesme Someday I’ll Love Ocean Vuong [Jednoga dana ću voleti Oušena Vuonga] vijetnamsko-američkog pesnika, pisca i esejiste Oušena Vuonga (1988).