Vuk Kulenović (1946, Srbija/SAD), kojeg je bostonski dnevni list Globus opisao kao „jednog od najznačajnijih i najzanimljivijih kompozitora današnjice”, živi i radi u Bostonu (Masačusets) proteklu deceniju i po, od kada je napustio rodnu Jugoslaviju. Njegovu muziku su naručivali i širom sveta izvodili neki od najuglednijih orkestara Evrope, uključujući: Koncerthebau orkestar, Simfonijski orkestar Štutgartskog radija, Nacionalni orkestar Francuskog radija i orkestri Slovenačke, Beogradske, Zagrebačke i Sarajevske filharmonije. Njegove kompozicije izvedene su, uz pohvale kritike, u Evropi, Severnoj Americi, Aziji, Australiji itd. Kulenovićev opus sadrži sedam simfonija, šesnaest instrumentalnih koncerata, oratorijum, balet, dvanaest filmskih partitura, preko trideset dela za kamerni orkestar i brojna dela za kamerni sastav i solo instrumente. Komponovao je i kantatu, povodom ceremonije otvaranja Zimskih olimpijskih igara u Sarajevu, njegovom rodnom gradu, 1984. godine. Dobitnik je nagrada Međunarodnog savremenog muzičkog bijenala u Veneciji, Francuskog radija, BEMUS-a, Fulbrajt fondacije, Prešernove nagrade. Trenutno radi kao profesor kompozicije na Muzičkom koledžu Berkli u Bostonu.

Voces Nocturnae VIII (Noćni glasovi VIII) je nastavak serije kamernih kompozicija nastalih uglavnom pre četrdeset godina za različite kamerne sastave, mahom premijerno izvedenih u bivšoj Jugoslaviji, u vremenskim razmacima od po nekoliko godina. Sve kompozicije u ciklusu karakterišu nokturnalna, lirska atmosfera i ‘pozadina’ romantičarsko-impresionističkog miljea, tako da mi se ponekad čini da je to samo jedna kompozicija, nastavljena ili ponovljena, svaki put poverena različitom instrumentalnom sastavu. Pored neke vrste sentimentalnog osvrta ‘unazad’ (kao da je zvuk ove kompozicije neka vrsta sentimentalnog Prustovog kolačića) – ideja za komad se pojavila u trenutku kada sam dobio propozicije ovogodišnje Tribine: izabrao sam ovaj sastav ansambla i broj instrumenata ne zato što sadrži maksimalan broj instrumenata prema propozicijama (osam), već zato što broj upotrebljenih instrumenata simbolično obeležava broj kompozicije u nizu ciklusa.