Ada Đentile (1947, Italija) diplomirala je na klavirskom odseku i na odseku za kompoziciju Konzervatorijuma Santa Čečilija. Istovremeno je pohađala majstorskr radionice iz kompozicije kod Gofreda Petrasija na Nacionalnoj akademiji Santa Čečilija. Njena dela izvođena su u prestižnim institucijama kao što su: Centar Žorž Pompidu u Parizu, Karnegi hol i Linkoln centar u Njujorku, Kraljevski teatar u Madridu, dvorana Koncerthebau u Amsterdamu, Mocarteum u Salcburgu, Akademija Sibelijus u Helsinkiju, Koncertna dvorana Rahmanjinov u Moskvi, Sajong centar u Seulu, Gartner plac teatar u Monaku, Akademija izvođačkih umetnosti u Hong Kongu, Institut umetnosti u Čikagu itd. Njene partiture i zvučne zapise dela objavljuju renomirane izdavačke i diskografske kuće Ricordi, Raitrade, EDT, Stradivarius, Tirreno i Unmus. Bila je savetnik Venecijanskog bijenala (1993–7) i umetnički direktor opere V. Baso u Askoli Pičeno (1996/1997). Trenutno je predsednik rimske sekcije AGIMUS-a i, od 1978, umetnički direktor Festivala savremene muzike Novi muzički prostori u Rimu. Izabrana je za počasnog člana udruženja Prijatelji Akademije Santa Čečilija i za člana SIAE.

Blue andante za solo harmoniku

Ova kompozicija, nastala 2012. godine, objedinjuje posebne karakteristike ovog instrumenta sa odlikama modernog i avangardnog jezika, uz blagi osvrt na džez (o čemu naslov i svedoči). Kompozicija se sastoji iz tri usko povezana dela. U prvom, uvodnom, do izražaja dolaze promene tempa i bogatstvo asimetričnih akcenata. Drugi deo predstavlja improvizaciju, tehnički veoma zahtevnu i bogato dinamički obojenu. Ovde se pojavljuju elementi iz prvog dela kompozicije, kako bi povezali drugi i treći deo, koji počinje nizom akorada čija zvučnost tokom izvođenja postaje sve prozračnija. Harmonski ostinato deluje kao osnova na kojoj se gradi melanholična melodija koja se pri kraju kompozicije javlja delimično izmenjena, ostvarivši zvučni luk iz poslednjeg dugačkog akorda.