Ljubomir Nikolić (1976, Srbija) studirao je kompoziciju na Akademiju umetnosti u Novom Sadu, u klasi Miroslava Štatkića. Diplomirao je u klasi Rajka Maksimovića 2002. godine kompozicijom Ratnik za simfonijski orkestar. Oblast njegovog interesovanja je, između ostalog, i scenska muzika. Akcenat stavlja na upotrebu tradicionalnih instrumenata ovog područja, kao i udaračkih instrumenata (tarabuka, tapan) koji su često zastupljeni u njegovim ostvarenjima. Takođe, njegovu muziku čini fuzija elektronske muzike i klasičnih i ’neklasičnih’ akustičkih instrumenata, a bazirana je na multimedijalnim principima. Među značajnim interpretacijama izdvaja se izvođenje Gudačkog kvarteta br. 2 – Strano telo ansambla TAJJ u januaru 2012. godine u Rimu, premijerno izvođenje kompozicije za dva klavira Senke u Njujorku koju su predstavili Majkl Rouz i Miori Suđijama, kao i horske numere Kad bi drveće hodalo (komponovane na tekst Pere Zupca), kojom se hor Bajićevi slavuji predstavio u Bonu u Nemačkoj 2013. godine. Takođe, izdato je retrospektivno kompakt disk izdanje njegovih kompozicija – Foreign body/Strano telo, pod pokroviteljstvom Matice Srpske i Udruženja kompozitora Vojvodine, kao i audio izdanje SKC-a iz Novog Sada  pod nazivom Pesma duhova nad vodama.

Balkanski motivi  za dve harmonike (2013)

Početna zamisao za stvaranje kompozicije bila je asimilacija raznih ritmičko-melodijskih motiva sa područja Balkana. Ipak, kompozitor delimično izlazi iz geografskih okvira ove regije, ostvarujući težnju muzike bez granica; nastanak  istih melodijskih obrazaca u različitim zemljama je prirodni sled te iste težnje. Početna ideja zamišljena kao prenošenje ritmičko-melodijskog motiva iz vokalne tradicije, (slično pevanju na glas) u instrumentalnu, gde se pomenuti motiv razrađuje, usložnjava i postaje osnova konstrukcije cele kompozicije. Reč je o nadogradnji svakog manjeg dela unutar struktura koje se na razne načine variraju, stvarajući sve veću gradaciju. Slušalac može da ’krene’ na putovanje kroz koje se čuju zvukovi bosansko-hercegovačke pesme, srpske pesme, gluvog glamočkog kola, makedonske ’sedmice’, vlaške polomke, kao i rumunske doine.