Draško Adžić

Draško Adžić (Srbija) je doktorirao kompoziciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu (klasa akademika Isidore Žebeljan) gde je zaposlen kao docent. Pored toga, bio je angažovan i kao stručni saradnik na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu.
Njegova dela izvođena su širom sveta. Učestvovao je na muzičkim festivalima kao što su Gaudeamus Music Week, ISA PragWienBudapest, Muzički Biennale Zagreb i Bemus. Dobijao je porudžbine od brojnih ansambala, među kojima je i Beogradska filharmonija.
Često komponuje za pozorište, film i televiziju. Bio je autor muzike za preko 40 produkcija u Srbiji i regionu.
Njegova primenjena muzika mogla se čuti na sledećim festivalima: Berlinale, Maifestspiele Wiesbaden, Raindance, u okviru sezone pozorišta Ulysses, Bitef, Sterijino pozorje, MESS, Fest, Cinema City i drugim.
Bio je član žirija 51. Bitefa. Godine 2015. bio je jedan od umetnika odabranih da u okviru nacionalne selekcije predstavljaju Srbiju na 13. Praškom kvadrenijalu, a 2019. je angažovan kao jedan od mentora studentske selekcije.
2012. godine, nagrađen je Sterijinom nagradom za originalnu scensku muziku za predstavu Radnici umiru pevajući.
Nastupa kao pozorišni izvođač, pijanista, pevač i dirigent, interpretirajući svoja kao i dela drugih kompozitora.

Anamneza cenjenoga gospodina Mirona Goldenberga, kratka kafanska pesma za bariton i nonet, je muzika koja dočarava stanje u kojem se nalazio Miron Goldenberg, izmišljeni i duševno labilni operski pevač svetskog glasa, tik pre nego što će doživeti nervni slom prouzrokovan neočekivanim sunovratom njegove blistave karijere.
Kompozicija je nastala na inicijativu profesora Borislava Čičovačkog i napisana je za FILUM ansambl Filološko-umetničkog fakulteta u Kragujevcu, čiji su članovi zajedno sa profesorom Čičovačkim premijerno izveli delo na otvaranju VI festivala Nova muzika u Bidgošću (Poljska) 2018. godine.