Nataša Bogojević

Nataša Bogojević (1966, Srbija/SAD) studirala je klavir i kompoziciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Pohađala je i kurseve elektronske i filmske muzike. Od 1995. živi i radi u Čikagu gde predaje na DePaul University i vlastitom studiju za muziku Musica Natasha.
Njen opus sadrži dela za simfonijski orkestar, solističke instrumente, kamerne ansamble, vokalnu muziku, kao i muziku za balet, film i pozorište.
Dobitnik je nagrada i priznanja u zemlji i inostranstvu (UNESCO, Paris, Oktobarska Nagrada, Beograd, The Joseph Jefferson Award, Chicago).
Dela Nataše Bogojević izvodili su renomirani solisti, ansambli i orkestri širom sveta.
Njena biografija je objavljena u svim izdanjima Who Is Who USA kao i u knjizi The World of Woman in Classical Music by Dr. Anne Gray, Seven Locks Press.

Kafanski sonoritet za violončelo, violinu, harmoniku, klavir i fagot
Kafana je složena i slojevita kulturno-urbana činjenica. Istorija beleži da je upravo u Beogradu, davne 1522. godine otvorena prva kafana na starom kontinentu mnogo pre nego što se to desilo u Londonu, Parizu i Beču. Prema zapisima “svojevrsne hronike” kafanskog života postoji podatak da su je otvorili Turci u zgradi na Dorćolu.
Nije slučajno što su kafane nazivali “univerzitetima života“ – tu se oduvek okupljala inteligencija, cvetala je inspiracija za poeziju, ostvarivani su bitni dogovori i političke debate. Carstvo kafanskih kariranih stolnjaka ponekad je bilo i koncertni podijum ili operska kuća čudnog muziciranja. Teško da bismo bilo šta drugo mogli označiti kao jedinstveni proizvod sinteze zapadno-evropskih, orijentalnih, balkanskih, istočno-evropskih i originalnih srpskih kulturnih elemenata.
Kompozicija Kafanski sonoritet nastala je u maju 2018. u Čikagu. Posvećena je Nemanji Stankoviću i prijateljima koji sviraju sa njim. Nisam nikada rado išla u kafane sa muzikom, ali kao da je sećanje na quasi melodiju iz neke kafanske pesme postalo materijal za građu ovog dela. Melodija deluje prepoznatljivo ali je odmah podvrgnuta variranju i tehnici komponovanja američkog minimalizma. Iako sadrži sve reference ovog stila, Kafanski sonoritet nema globalnu minimalističku formalnu strukturu i drastično se razlikuje od nje. Bend prijatelja sastavljen od čudnih tonskih boja predvođen je violončelom čiji solo inicira muzički tok.