Јug Marković

Jug Marković (1987, Srbija), završio je studije kompozicije u klasama Vlastimira Trajkovića i Zorana Erića na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, kao studije arheologije na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Usavršavao se na Irkamu (IRCAM) u Parizu kao stipendista francuske vlade u oblasti elektronike i kompjuterske muzike. Trenutno boravi u Štutgartu gde je specijalizant trećeg stepena studija na Visokoj školi za muziku i primenjenu umetnost (HMDK Stuttgart) pod mentorstvom Marka Strope.

Jug Marković je dobitnik nagrade Stevan Mokranjac za 2019. godinu za orkestarsku kompoziciju De Rerum Natura, zatim prve nagrade Novi klasici (u organizaciji Konzervatorijuma Čajkovski u Moskvi, 2020) za gudački kvartet Neon Seed,kao i treće nagrade na Međunarodnom konkursu Sofija Gubajdulina. Marković je dobitnik i nagrade ISCM Young Composers Award 2019 za horsku kompoziciju Nirvana, koju je Letonski radio hor izveo na Svetskim danima muzike u Talinu, 2019. godine.

Njegova muzika izvođena je na festivalima kao što su Donaueschinger Musiktage, Festival d’Aix-en-Provence, Dublin New Music, Time of Music, ManiFeste, ISCM World Music Days. Do sada je ostvario saradnju sa svetskim ansamblima za savremenu muziku kao što su Ensemble Intercontemporain, kvarteti Mivos i Diotima, Divertimento Ensemble, Letonski radio hor, Irski kamerni hor, kao i sa simfonijskim orkestrima među kojima su Gulbenkijan orkestar i Briselska filharmonija. Takođe je sarađivao sa mnogim srpskim ansamblima kao što su Metamorfozis, Simfonijski orkestar RTS i Gradilište.

O delu

Snake Fiction je kompozicija napisana kao porudžbina ansambla Studio 6, koji ju je premijerno izveo oktobra 2020. godine na Svetskom danu harfe na Kolarcu u Beogradu, a vrlo ubrzo zatim i u Kulturnoj Stanici Svilara u organizaciji 2K+ iz Novog Sada. Snake Fiction je deo šireg projekta Ansambla Studio 6 pod nazivom re-interpretacije.

Elektronski sloj ove muzike sadrži zvuke proizvedene na Sintiju 100 kao i deliće arhivskih materijala nepoznatih autora načinjenih na istom instrumentu sedamdesetih godina pri elektronskom studiju Radio Beograda. Ti materijali su obrađivani, transformisani, nekada menjani do neprepoznatljivosti, a ponekad naprotiv tretirani sa idejom da se sačuva arhaični zvuk.

Kao i u većini svojih prethodnih dela, u kompoziciji Snake Fiction Jug Marković pristupa kompozicionom procesu svesno i namerno intuitivno. On nastoji da napravi otklon od rigidnih unapred osmišljenih koncepata i formalnih sistema. Markovića privlači energičan zvuk, intenzivni i gusti zvučni predeli kao i povremeni eklekticizam u pristupu stilu.

Njegova muzika nema vanmuzičko značenje.